Moro! Minulla on muutamia vuosia vanha pari kertaa päivitetty pöytäkone, jossa tällaiset speksit: Intel Q9550 Noctuan coolerilla Asus P5Q-Pro 4 gigaa DDR2 800MHz Ati Radeon HD5870 (muistaakseni gigan muisti GDDR5) sekä WD Caviar Greenit 2x1Tb Powerina on 700W BeQuiet (ylitehoinen, koska jätettiin päivityksille tulevaisuuteen varaa - noh - taisi jäädä käyttämättä) Ja ongelma on sen luonteinen, että jonkin aikaa jo näyttis antaa kaatumisilmoituksia pelatessa ja joskus työpöytäkäytössä. Äskettäin olin sängyllä lueskelemassa kun katsoin, että näyttö mustui screensaverin pyörimisen välissä ja kun liikautin hiirtä, koko työpöytä oli valkomustaa noin puolen sentin neliötä täynnä, joka tosin reagoi kursoriin ja sen liikutteluun. Sain siis uudelleenkäynnistyksen tehtyä ja winukan valikko pomppasi kyllä kursorin kohdatessaan tuosta laatikkomerestä esille. Onko tässä syytä olettaa, että näyttiksessä olisi joku vikana? Se on Powercolorin valmistama PCS+ malli. Olen asentanut ajurit uudelleen ja käyttänyt DriverCleaneria asennuksen välissä. Voisiko ongelma olla pölyisyydessä, vaikka lämmöt eivät kohoakaan?
Tuskin pölyisyys vaikuttaa. Luulempa että vika on näytönohjaimessa. Voithan pyyhkiä pölyt ihan vaan turvallisuuden vuoksi.
Ajattelin huomenna aukaista kopan ja suihkia paineilmalla pölyt pois pitkästä aikaa - päälle puoli vuotta ollut putsaamatta.
Itsellä kanssa jäätyi ja kaatuili Sapphiren HD3870x2 Luulin aluksi, että ajurit olivat väärät/menneet rikki (win7 säätämistä) ja sitten luin jostain, että muistit voisivat oikutella. kaikkeni tein: muistia vähensin ja testailin emolevyä Powerin vaihdoin ja testailin jännitteitä. Mutta loppujen lopuksi piti vaan mennä ja ostaa uusi näyttis... fm.