Elikkä varmistan täältä vielä ennenkuin laitan takuuseen, että onhan näyttikseni varmasti paskana. 2x MSI 580gtx twin froz Sli tilassa Yhdessä toimivat noin 1-2 tuntia ja sit lämäyttävät black screenin 1.Näyttis. En ole huomannut mitään vikaa jos liitän vain tämän näyttiksen kiinni koneeseen. 2. Näyttis. 30 sekunnin jälkeen World of warcraftissä heittää "Näytönohjain lakkasi vastaamatta ja palautui" tai vaihtoehtoisesti Black screenin ja kajareista kuuluu BZZZZZZZZ. Kiitoksia.
Juu kokeiltu on kummallakin erikseen.. Epäilyt syntyvät kuitenkin että onko ylipäätään näyttis vika kun kummatkin yhdessä pelittävät jotenkuten.. vai "tukeeko" toinen kortti toisen kortin "vikoja".
aika oleellinen kysymys on että onko sulla liian pieni poweri koneessasi?? luulen että 2 kpl isoja näytönohjaimia imee virtaa ihan mukavasti.
Oletko kokeillut uudemmilla/vanhemmilla ajureilla auttasko asiaa? Itse kärsin myös vanhemmilla ajureilla tuosta työpöydälle kaatumisesta. Powerihan riittää rennosti joo
Olen koittanut kahdella samanlaisella näyttiksellä erikseen. Toinen toimii, toinen heittää työpöytään tai jumittaa koneen. Eikai saman mallin näytönohjain voi vaatia eri ajureita toimiakseen?
Eipä ei Mites muuten lämmöt? Ootko niitä tarkkaillu? Ja vielä tarkennuksena kysäsen että kaatuuko kone myös silloin kuin sulla on jompi kumpi yksin koneessa kiinni?
Lämmöt jos käytän yksittäistä näytönohjainta on rasitukses 55-60C.. Jos kummatkin kiinni niin siinä 70-80C. Vissiin ihan ok? Siis mulla on kaks samaa näyttistä kutsutaan ekaa Pekaksi ja tokaa Lauraksi. Jos isken Pekan kiinni koneeseen ni se ei kaadu. Jos irrotan Pekan ja laitan Lauran tilalle ni kone kaatuu työpöydälle ja valittaa tota "näytönohjain lakkasi toimimasta ja palautui". Jos taas käytän Pekkaa ja Lauraa yhdessä ni koneella voi pelaa sen pari tuntia kunnes tulee Black Screen ja pakko resetointi . Meni vähän sekavaks varmaan.
Milenkiintoista sekin, että "Lauralla" Furmarkit ja 3d11 ym:t testit pyörii läpi mainiosti.. mut BF3, SC2, WOW, skyrim heittää työpöydälle tai blackscreeniä.
Alkaa tosiaan näyttään siltä että Laura olisi viallinen. Lämmöt ei ole ainakaan liian korkeat. Kannattaa kuitenkin vielä kokeilla toisia ajureita jos se auttaisi asiaa.. EDIT: Kannattaa muuten kattoa onko korteissa samat BIOS:it ja onko niihin tullu uusia tms. GPU-Z:lla voi kyseiset tiedot tarkastaa..
Juu testasin nyt sekä MSI ajureilla, että Nvidian ajureilla kummassakin sama ongelma. Korteissa on samat Biossit.