Näyttis takuusee kysymyksiä.

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by vipebubu, Jan 13, 2011.

1. vipebubu

vipebubu Regular member

Trophy Points:
    26
    Moi eli mun pitää viedä mun näytönohjain takuusee jimmssii. Niin että miten se takuu siellä toimii antaako minulle suoraan uuden vai viedääkö huoltoo? Ja jos viedää huoltoo niin kauan se kestää? Ja sitten vielä jos viedää huoltoo niin miten tuon intergroidun näyttiksen saa päälle kun ei anna mitää kuvaa ?

Kiitos ! :)

2. chatboy

chatboy Regular member

Trophy Points:
    26
    Kertoisitko mikä vika kortissa on? Harvoin heti vaihtavat viallisen tilalle uuden vaan ensin tutkivat jos sen saisi korjattua. Muista varmistaa, että takuun alainen tuotteen tutkiminen(siis vian etsiminen) ei sitten saa maksattaa sinulla vaikkei löydä mitään vikaa. Ennenkuin viet kortin sinne niin ole ensin yhteydessä liikkeeseen sähköpostitse!
    Integroidun saat päälle kun tökkäät vga liiittimen sinne koneen siniseen reikään...

3. vipebubu

vipebubu Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen lähettänyt jo sähköpostia ja sanoin vian. Sanoivat vaan että tuo vain takuuseen. Olen kyllä kokeillut tunkia vga ja digital mutta ei tule kuvaa.

4. kaipuu83

kaipuu83 Member

Trophy Points:
    16
    Terve,

itse olen saanut olla kaksi kertaa yhteyksissä näytönohjain ongelman takia. Löytyy tästä läheltä nimellä HD 5870 vika. Laitan linkin, jahka olen ensin kirjoittanut.

Mutta siis, tästä osoitteesta: http://jimms.fi/takuu löytyy tekstiä, ja siellä keskellä on punaisella RMA lomake. Se pitää täyttää, jonka jälkeen tulee s-postiin automaattinen ilmoitus, että myöhemmin tulee lisää ohjeita ja RMA numero, jolla näyttis pitäisi palauttaa ja blaa blaa blaa...:)

Eli, tuossa kyseisessä RMA lomakkeessa selostat, mikä on vikana näyttiksessä. Sitten kun laittavat uuden postin, niin se sisältää RMA numeron, jolla tunnistavat palautuksen ja syyn. Lisäksi kun loppujen lopuksi palautat, niin palautuksen mukana pitää olla uudemmalti palautuksen syy, yhteystiedot (nimi, osoite, puh, tilinumero mahdollista palautusta varten), kopio laskusta / kuitista (se joka tuli, kun ostit liikkeestä / tuli paketin mukana) ja olikohan vielä jotain muutakin.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ensimmäisen kerran kun näyttis joulupäivänä hajosi, niin uuden kappaleen sain hakea uuden vuoden aattona (kun olivat todenneet olevan rikki), eli ma vienti ja pe haku. Nyt tämän kertainen meni, että ma vienti (keskiviikkona otin yhteyttä että missä mennään -> olivat todenneet vialliseksi) ja nyt huomenna pitäisi olla paikallisessa postissa uusi näyttis. Tosin eri merkkiä tällä kertaa, kuten saatat huomata siitä ketjusta, joka tuli aiheesta aiemmin.

Mutta tosiaan, mikäli eivät löydä kyseistä vikaa (mikä sulla on), niin silloin uhkaavat veloittaa 20 € turhasta tutkinnasta. Itselläni näitä ei ollut, vaan molemmat näyttikset olivat viallisia.

Tuohon intergroituun en osaa tähän hätään sanoa mitään, en ole jaksanut edes yrittää...:) Kannettavaa lähinnä nyt käyttelen hetken aikaa...

Last edited: Jan 13, 2011
  5. Masazu

Masazu Regular member

Trophy Points:
    26
    Tohon intgroituun liittyen, niin sinun pitää BIOS:sista kytkeä se päälle.

6. vipebubu

vipebubu Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo katoin tota biossii niin menin chipset -> internal graphics ja siellä ei ollu mitään enabled tai disable valikkoa. Niin mistä sen saisi päälle ?Siellä oli joku et primary graphics ja siinä oli erilaisia numero kirjain yhdistelmiä valittavana. Eli mitä sieltä pitäisi laittaa?

7. jokuheppu

jokuheppu Member

Trophy Points:
    16
    Sen pitäisi toimia sittenku olet ottanut erillisen näyttiksen irti.

Share This Page