Näyttis ylikuumenee, eikä asetetut tuuletin nopeudet pysy

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by heko, Jun 20, 2006.

1. heko

heko Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuuma kun on nii toi mun Palit tuppaa kuumenemaan aika lailla vakio kelloillaki, säädin ati toolilla ja ati tray toolsilla tuulettimen pyörimään nopeemmin pienemmillä nopeuksilla jottei lämpiäis liikaa.

Ongelma on se että asetetut nopeus säädöt ei pysy, vaan joka kerta jos kone käy lepotilassa tai sammuu niin säädöt on hävinneet. Noiden säätöjen kanssa ei oo ollu mitää lämpö ongelmia, haluisin saada ne säädöt jollai pysymään. Molemmat ohjelmat oon laittanu käynnistymään wintoosan mukana, kumpikaa ei saa säätöjä pysymään

Vaikuttaako emolevy millään tavalla tollasiin asioihin... Eipä kait?

2. -WK-

-WK- Active member

Trophy Points:
    66
    Kokeile vielä Riva Tuneria josko sillä pysyisi.

3. heko

heko Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei toi Rivatuner oo oikee sopiva mun käyttöön, siinä vaan saa valittua yhden nopeuden millä se pyörii. Noilla muilla saa valittua lämpötilan mukaan vaihtuvan nopeuden.

Eli tarvii vaan pärjäillä, onneks tää suomen kesä on nii lyhyt :D

Vai jos siihen jotai muuta kikkaa vielä löytys, kenties uudempi versio tai vastaavaa.

Last edited: Jun 20, 2006
  4. -WK-

-WK- Active member

Trophy Points:
    66
    Tällä Speedfanilla sai ainakin kotelo ja prossutuulettimia säädettyä, mutta en tiedä onnistuuko näytönohjaimen... sillä sai kuitenkin asetettua nuo lämpörajat joissa se yrittää koneen pitää.

http://www.almico.com/speedfan.php

5. jp.69

jp.69 Guest

Eli alusta lähtien kyseistä ongelmaa ei ole ollut.
    Olisko aika puhaltaa jäähdyttimen siilet josko alkaisi jäähdyttämään:)
    Jos ei niin vaihda tuuletin .

6. heko

heko Regular member

Trophy Points:
    26
    Alusta asti taitaa olla ollu tollalailla, aluks ei haitannu kun ei ollu niin kuuma keli enkä sillon vielä säädelly. ja toi näyttis on alle kuukauden vanha ni ei se vielä voi olla pölynen. Eikä ne lämmöt hirveitä oo ollu pahimmillaa vaan 70 astetta... Ei tolla Speedfanilla saa säädettyä muuta ku emossa kiinni olevia tuulareita.

Tuularia ei viittis vielä lähtee vaihtaa ku on takuutaki jäljellä, tai jos sen sais vaihettua ilman aiheuttamatta turhia jälkiä. Jos ees on mahdolista. Huvittavinta on ollu se kun muistien jäähdytys rivat on yks kerralla putoillu :D Ne olen kyllä kiinnittäny takasin.

Share This Page