N 95 Mielipiteitä hetken käyttämisen jälkeen?

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by core2, Jul 17, 2007.

1. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Mä olen jo useampaan kertaan ollut,
    ja katsellut N95 liikkeessä ja aina se on
    jäänyt siihen,että sen avaa ja tutkii.Kysymyksenä
    on esim.tämä numero näppäinten muovisuus,samaten
    tää slide systeemi,onko kovin altis rikkoutumaan
    jos roskia tai muuta jää väliin.Siis kestävyys,
    on aika tärkeää,kun rahaa uppoaa 700€ likimain.
    Tulee se varmaan silti ostettua,teki vaan mieli
    kuulla mielipiteitä.Siinähän on myös S60.eikö?

2. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Itse olen juurikin tuon "hetken" päässyt tuota värkkiä hypistelemään...kaverilla kun sattuu olemaan. Ei juuri voi kuin kehua luuria..ja niinhän se pitää tuossa hintaluokassa ollakin. GPS on hieman hidas, siitä voi miinuksia antaa. Esimerkiksi kajareiden äänenlaatu oli jopa yllättävän hyvä...enpä ole yhtä laadukasta ääntä vielä koskaan kännykästä kuullut. Kestävyysongelmista en ole kaverilta mitään kuullut.

3. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Hyvä ettei mitään vikoja ole ilmennyt,
    N95 ei ole ollut markkinoilla kovin
    pitkään vielä (siitä tämä otsikko hetken käyttämisen jälkeen)mitä
    luulet onko hinnat tulossa alas päin,parin kolmen viikon sisällä.
    Kun löytäis vähän enemmän tekstiä,kun on tuolla
    Nokian sivulla,olen katellut mut ei vaan oo osunu
    kohdalle.

4. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
  5. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kiitos paljon:bscdSenior Member

kerkisin vain vilaseen vähän mutta on oikein hyviä kuvia
    ja tekstiä,jo nyt kelpaa lukea,mut tää on jo päätetty.
    Sellainen on mullakin,kun tuun Suomeen Elokuussa.
    Pahus vieköön löyty vielä tämä käyttöohjekin,
    tuolta:Joel89 Member.Viestistä.
    Edit:meillä hinta on 7100kr-7500kr.
    joten paljon halvempi Suomessa.

Last edited: Jul 18, 2007
  6. Demus

Demus Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse sain moisen kapineen eilen ja asetusten säädön, päivittämisen yms. muun leikkimisen jälkeen voisin jopa sanoa, että olen hieman pettynyt laitteeseen näin peruskäyttäjän näkökulmasta. Kyse ei toki ole siitä, että se olisi jollain tavoin huono, vaan siitä, että ehkä odotin jotain suurempaa ja kädessä olikin vain ylisuuri puhelin, eikä drinkkejä tekevä, pyykkejä pesevä ja kämppää siivoava ihmelaite. Kaiken lisäksi suurimmalla osalla puhelimen ominaisuuksista itse tavallisena käyttäjänä en tee juuri mitään.

Joitakin huonojakin puolia laitteesta löytyy verrattuna mun edelliseen puhelimeen (Nokia 6100). Perus puhelinkäyttöön puhelin on paljon isompi, vaikka multimedialaitteeksi koko ja paino ovatkin yllättävän pieniä. Puhelimen käyttö on paljon monimutkaisempaa (mikä on toki ymmärrettävää, koska kyseessä on monipuolinen multimedialaite) ja kaikki aukeaa/toimii pienellä, mutta ärsyttävällä viiveellä ja välillä puhelin jopa jämähtää täysin.
    Lisäominaisuudet, joita nyt kerkesin testaamaan eli esim. Wlan ja GPS eivät toimi ihan niin hyvin kuin pitäisi (tai sitten en vielä osaa säätää ne kuntoon). Wlanin kautta pystyy kyllä surffaa netissä, mutta kovinkaan paljon muuta hyötyä en siitä irti saanut eli esim. puhelinta ei pysty käyttää/säätää/synkronoimaan sen kautta (onneksi sentään datakaapeli tuli mukana). Pikainen GPS-testaus osoitti, että mun laite ei löydä ollenkaan satelliitteja, vika voi tosin olla myös käyttäjässä.
    Suurin miinus löytyy kuitenkin minusta kalenterissa... vaikka kalenteri osaa tehdä melkeinpä kuperkeikkoja, siitä puuttuu ainakin minulle tärkeä ominaisuus: syntymäpäivien esittäminen niin, että vuosia täyttäneen henkilön ikä näkyisi siinä. Jopa minun 6100 osas tehdä tämän. En tiiä mitä ne insinöörit oikein ajatteli, mutta jäi harmittamaan. Ehkäpä toikin korjaantuu lisäohjelmilla.
    Kaiken kukkuraksi en voi siirtää vanhasta puhelimesta *helposti* kalenterimerkinnät uuteen, koska formaatti ei ole tuettu eli käsipelillä joutuu menee.
    Akun kestosta (mitä on kovasti kritisoitu) on hieman vaikea mennä mitään vielä tässä vaiheessa sanomaan, koska en ole käyttänyt tarpeeksi pitkään. Laturi on tosin tehty niin pieneksi, että ei tule ongelmia ottaa mukaan, sillä se mahtuu jopa farkkujen taskuun ilman mitään ongelmia.
    Nokia ei vieläkään opi peittämään liittimien reikiä (verrattuna tyttöystävän perus-Samsungiin)... on meinaa ihan kiva, et sinne ei menisi roskaa/likaa.
    En tiedä mistä johtuu, mutta kun asensin netistä ladattuja teemoja... puhelin herjasi vanhentuneita varmenteita. Asiaan auttoi vuoden vaihtaminen 2006:ksi. On se kumma kun vastaostetussa puhelimessa on jo valmiiksi vanhentuneet varmenteet!?

Ja sitten hyvistä puolista, joita myöskin riittää.
    Kameran laadusta oikein yllätyin. Vaikka se ei ehkä vastaakaan normaalin digikameran laatua, on se puhelimen kameraksi huippukamaa ja peruskäyttäjänä en parempaa tarvikkaan. Sitä on myös nopea ja helppo käyttää avaamalla vain linssin suojus (tavallisen kameran tapaan).
    Kaiuttimista lähtee yllättävän hyvä saundi kun ottaa huomioon, että ne on pikkurillin pään kokoiset. Ihmettelen vieläkin, miten se on mahdollista. Myös puhelimen soitin on melko kätevä eli *jos akkua pääsee latailee* ei tarvitse ottaa matkaan erillistä mp3-soitinta.
    Hauska toiminto on puheen/tekstin tunnistus. Eli ilman ohjelmointia puhelin tunnistaa äänestä kelle soitetaan ja taas kun joku soittaa voi sanoa robottiäänellä soittajan nimen. Ei ehkä se tärkein ominaisuus, mutta toimii yllättävän hyvin.
    Päivän kalenteritapahtumat näkyvät kivasti heti kun avaa lukituksen.
    Näyttö on puhelimen näytöksi niin hyvä, ettei parempaa tartte ja kelpaa kokonsa puolesta jopa pienimuotoiseen nettiselailuun.
    Numeronäppäimet ovat vastoin yleistä trendiä sopivan kokoiset eli niitä on helppo käyttää isommillakin sormilla, vaikka niitten sijoittelu ihan laitteen alalaitaan ei olekaan se paras mahdollinen yhden käden käytölle.
    + paljon paljon muuta hienoa ja kätevää vaikka ei peruskäytössä ehkä niin tarpeellista.

Tulipas tästä pitkä viesti. Vaikka nyt itkinkin laitteen huonoja puolia tässä melkoisesti, se on silti tämän hetken monipuolisin kännykkä/kämmenkone hybridi ja näin ollen hyvä valinta, jos tekee muutakin kun vain soittelee ja viestittelee. n95 ei ole ihmelaite ja häviää ominaisuuksissa laitteille, jotka ovat erityisesti suunniteltu nimenomaiseen käyttöön, mutta se puolestaan pakkaa ne kaikki laitteet samaan pakettiin. Eli jos ei vaadi erinomaisuutta ja haluaa kaikki samoihin kuoriin n95 on minusta hyvä valinta.

7. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    .

Mistä sinä ton tekstin löysit,vieläkin hymy huulessa.
    On hyvä että on vaimo kuka tekee drinkit,kun puhun luurissa.
    ei vaan tää on just sitä,mitä ajoin takaa kun aloitin ketjun.
    kännykkä on uusi,kaikki heikkoudet ja vahvuudet ei vielä
    ole tullut esiin.Kännykän käyttäjän,joilla se jo on, tiedon annot ovat,aika arvokkaita,meille joilla sitä ei vielä ole.
    Hah hah ei pelota drinkit,meinaan vieläkin ostaa tämän N95:sen

8. sooveedee

sooveedee Regular member

Trophy Points:
    26
    Jonkin päivän ollu kotosalla tuo laite... ja manuaali... Manuaalista joutuu kyllä sanomaan että hitto sentään mikä siinä on että eivät voi tehdä hyviä ohjekirjoja... Sen sijaan että neuvotaan kunnolla mitä missäkin pitäisi tehdä, myös n95 manuaali vaikuttaa olevan täynnä ylenpalkaista ei-sano-mitään diibadaabaa. Ei hyvä.

Eräs huono puoli mielestäni on myös ettei (vai enkö ole muka löytänyt kohtaa) laitteessa ole kohtaa missä näkyisi vastaamattomat, vastatut, soitetut jne. puhelut. Ainiin, kameran laukaisunappia kun painaa vahingossa kameran ollessa kiinni niin laitteen näytölle ilmestyy galleria sovellus, öh.

Jotakin huonoa, niin hyvää myös: kamera, kaiuttimet, näyttö, wlan (ei ole monessakaan "puhelimessa" jostain syystä), näppäimistö, mahdollisuus käyttää muistikorttia "usb-tikkuna" ...

9. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Luultavasti tää paikka jota hait,en pysty kokeileen kun ei luuria.
    Sivulla 108.
    Loki
    Voit tarkastella vastaamatta jääneiden, vastattujen ja
    soitettujen äänipuhelujen numeroita painamalla -
    näppäintä ja valitsemalla Sovellukset > Loki > Viime
    puhelut. Laite tallentaa vastaamatta jääneiden ja
    vastattujen puhelujen puhelinnumerot vain, jos verkko
    tukee näitä toimintoja, laitteeseen on kytketty virta ja
    laite on verkon kuuluvuusalueella.

Share This Page