N73 uusin päivitys

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by etzka326, Jun 18, 2008.

1. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mistä saisin tuon n73 uusimman päivityksen joka kuulemma poistaa kamerasta sen vian pimeässä kuvatessa ja lisää ramia...mutta mistä voin ladata tuon erillisenä, koska nokia software updater ei tue vistaa...

kiitos avusta etukäteen

2. JooLee

JooLee Member

Trophy Points:
    16
    Millaisen vian pimessä kuvatessa? En ole huomannut sellaista. Mutta valitettavasti kamerani on "seonnut". Koetan ottaa kuvaa ja yhtäkkiä kamera sammuu ja sitten tulee se alkuvalikko päälle jonka jälkeen kamera saattaa taas mennä päälle.

Ei ole kauaa kun viimeksi päivitin (vistalla) mutta taitaa olla taas päivityksen tarpeessa?

Eikö nokian sivuilta saa ohjelman joka tukee vistaa? Näin muistaakseni minä tein?

Mitenköhän tuon saisi testattua että onko siinä viruksia?

3. JooLee

JooLee Member

Trophy Points:
    16
    Oikeassa olit. Nyt ei onnistunut N73 päivittäminen. Kaipa se jokin ohimenevä ilmiö on.

Pitänee kai odotella tai mennä kaverin XP:llä päivittelemään.

4. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo siellä sivuilla sanottiin etää ovat postaneet vista tuen koska on ilmennyt kaatumisia...ärsyttää vähän, koska se päivitys on kuulemma erittäin hyödyllinen...

5. kros

kros Regular member

Trophy Points:
    26

Taitaa olla tuo aika yleinen ongelma, koska minullaki melkein heti hankittuani tuon nokialaiseni (joku vajaa vuosi sitten) rupes tekemään juurikin tuota (siis ihan nykyäänkin). Ärsyttää suunnattomasti jos yritän kuvata jotain asiaa/esinettä nopeasti&hyvin ja vieläpä onnistuneesti nii justku painaa kameran laukaisinnappia nii puhelin heittää alkuvalikkoon koko homman.. Että se siitä kuvaamisen ilosta :)

Oon tullut näistä koneista (tietokoneet, puhelimet yms.) siihen tulokseen nyt hiljattain, että mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa toimivuudessa.

Ja tietysti tämähän on vaan miun mielipitteeni, saa kritisoida ;)

6. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuollaista kamera ongelmaa ei ole tullut ikinä minulla vastaan...mutta päivitys kuulemma korjaa sen "vian" että pimeällä kuvatessa näkyy sinistä ja violettia tummissa kohdissa...

7. kros

kros Regular member

Trophy Points:
    26
    Vai niin. No itse keksin väliaikaisen keinon korjata tuo kamera:

Kun ottaa puhelimen takakuoren irti, näkyy kuoressa se iso pelti tms. systeemi missä on kiinni semmoinen kullanvärinen, ilmeisesti kuparinen pieni liuska, sen ku puhdistaa tai pikemminki hankaa nii mulla ainakin kamera reagoi paljon nopeemmin&varmemmin ku vetäsee tuon mustan läpän alas ja kuvaa.

8. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitti vinkistä mullaki nopeutu vähän tuo kameran avaaminen...

9. FerrariHX

FerrariHX Regular member

Trophy Points:
    26
    Tosta päivityksestä kysyisin, että onko se sama N73:lla ja N73 ME:lla. Kysyn sen takia koska mun ME:stä tuli LE(lagging edition). Luulen että johtuu musiikkisoittimesta, joka on aina auki eikä sitä saa suljettua. Musiikkikirjastossa on n. 1,5gb kuunneltavaa joten ei olisi mikään ihme että player hidastaisi puhelinta:/. Eli auttaisko jos lataisin perus N73:sen ohjelmiston vai onko siinäkin player auki kokoajan.

10. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Ei ole virus, viallinen/kulunut slide aiheuttaa tuota.

11. WhoopeR

WhoopeR Member

Trophy Points:
    16
    Mikähän versio numero tuo meinaa olla tuo uusin päivitys? Itselläni on myös N73 ME ja se on HIDAS, tosin auttoi kun laitoin *#7370# ja palautin alkuperäisasetukset ja formatoin muistikortin, jonka jälkeen laitoin musiikit kyllä takasin. Tosiaan noita vikoja kyllä N73:sta löytyy,

-Joystick irtoilee
    -Kamera vika pimeässä kuvatessa
    -Kameran läpän huono kontakti
    -Pohjaliittimen TODELLA huono kontakti

Nyt ei heti tule enempää mieleen mutta siinä oli ainakin jotain.

Itsellä on puhelimessa versio 3.0.380 tjsp mutta en löydä uudempaa nokian sivuilta.

12. FerrariHX

FerrariHX Regular member

Trophy Points:
    26
    HUOMIO!!! kaikki joilla on N73ME tai muuten hidas N73. Löysin googlettamalla ihan sattumalta tämmösen sivun, jossa näytetään miten voi päivittää N73/ME firmwaren IE:ksi(internet edition). Toi känny on kai julkastu vaan jossain päin itä-aasiaa joten suomen kieltä ei löydy(mutta enkku riittää ainaki mulle;)). Mutta mikä parasta sen pitäisi(huom. pitäisi) olla nopeampi kuin ME ja siinä saa myös sen musiikkinapin tilalle multimedianäppäimen minkä voi konfiguroida haluamallaan tavalla. En ole vielä testannut mutta varmuuskopioinnin jälkeen olisi tarkotus. Kerron sitten miten onnistu. Kertokaa myös te miten meni jos kokeilette.

13. Hmmmh

Hmmmh Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllähän noista product coden vaihtamisista on ollut keskustelua, varsinkin kielien vaihtamisen yhteydessä.
    Mutta mistä löysit että se olisi nopeampi?

Takuuhan tuossa sitten menee...

14. FerrariHX

FerrariHX Regular member

Trophy Points:
    26
    Mun N73ME:ssä on soitin kokoajan auki varmaankin johtuen tuosta musiikkieditionista, joten tuli mieleen että jos vaihtaisi internet editioniin niin playerin voisi sulkea. Toisaalta en tiedä onko perus n73:ssa ja IE:ssa myös toi player auki.

"Tosta päivityksestä kysyisin, että onko se sama N73:lla ja N73 ME:lla. Kysyn sen takia koska mun ME:stä tuli LE(lagging edition). Luulen että johtuu musiikkisoittimesta, joka on aina auki eikä sitä saa suljettua. Musiikkikirjastossa on n. 1,5gb kuunneltavaa joten ei olisi mikään ihme että player hidastaisi puhelinta:/. Eli auttaisko jos lataisin perus N73:sen ohjelmiston vai onko siinäkin player auki kokoajan."

Ja niinq aikasemmin kirjotin niin toi player varmaan hidastaa tota kännyy. Musiikki-> task info-> cpu usage: 310607(jotain).

15. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Sain päivitettyy n73 uusimpaan v 4.0812.4.0.1 siten että suoritin nokia software updaterin windows xp(service pack 2) tilassa... ja kyllä kännykkä on nopeutunut päivityksen myötä ja siihen tuli Mobiili tv...

16. JooLee

JooLee Member

Trophy Points:
    16
    Kiitoksia vinkistä. Putsasin takakannen kultaista/kuparista (mitä lie?) juttua ja nyt kamera toimii paremmin. Ei heittäydy kesken kaiken muihin valikkoihin.

Vai onnistuu se päivitys XP:tilassa. Siis tarkoittaako se sitä että vistan voi väliaikaisesti muuttaa xp:ksi? Mukava juttu jos sen osaa toteuttaa ;0) Mulla kun tämä tietotekniikka on hieman hepreaa joten en osaa noin toimia.
    Mutta jos joku viitsii jotain ohjeita heittää tänne niin toki koetan puhelintani nopeuttaa.

17. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli painat software updaterin kuvaketta oikeella hiiren painikkeella ja siitä ominaisuudet ja sieltä välilehti yhteensopivuus ja sieltä pistä ruksi suorita ohjelma yhteeensopivuustilassa ja valitse laatikosta Windwos xp (service pack 2...toimi mulla

18. WhoopeR

WhoopeR Member

Trophy Points:
    16
    Eipä toiminut mulla, mutta ei kyllä haittakaan, puhelin lähtee ensiviikolla huoltoon ja sen jälkeen myyn sen :) ostaja löytyy jo, itsellä nyt N95 käytössä!

19. JooLee

JooLee Member

Trophy Points:
    16
    En minäkään saanut sitä noin päivittymään. Sorry teksti pomppasi silti vaan ruutuun ja sovellusta alkoi sulkemaan.

No toivotaan ettei siinä mene enää pitkään että saavat sen vistan kanssa toimimaan. ;o)

20. etzka326

etzka326 Regular member

Trophy Points:
    26
    Nii ja se tais olla nii että nokia software updaterin version piti olla v 1.4.39fi et se kikka toimii...

Share This Page