Eli sain tänään tuon N80:n, mutta minulla on pieni ongelma. Ostin puhelimen Huuto.netistä käytettynä, myyjä sanoi sen olleen saunalahden kytky, mutta että hän oli maksanut sen pois ja saanut purkukoodin puhelimeen... Ostin sen sitten ja nyt kun se tuli postissa, laitoin sim-kortin kiinni, akun paikalleen ja käynnistin sen. Sitten meni hetki ennen kuin puhelin käynnistyi ja ihmettelin miksi se ei pyytänyt PIN-koodia, sitten huomasin että profiilina oli Offline-tila. Sitten kun yritin vaihtaa Yleinen profiilin puhelin pukkaa viestiä "Aseta SIM-kortti", olen tarkastanut että kortti on oikein kiinni, mutta samaa tekee kokoajan. Sitten laitoin palauta tehdasasetukset joka ei myöskään auttanut. Eli tietääkö joku saako sitä toimimaan vai pitääkö lähettää takaisin ja pyytää rahoja takaisin? Ja laittoiko tehdasasetusten palautus myös Saunalahden kytkyn/sim-lukituksen takaisin?
Kyllä niin on tainnut käydä että tuo on hajonnut noilta osin, eli ei suostu SIM korttia lukemaan. Kaupan purkuun lähtisin ite ainakin, ellei laitteessa ole takuuta jäljellä.
Paha vain että kuluttajien välisessä kaupassa ei ole lain määrittelemään yleistä kaupanpurkuoikeutta. Kuluttajansuojalaki kun ei koske ellei toinen osapuole ole yritys. Voit toki koittaa väittää myyjälle että hänen on pakko purkaa mutta todellisuudessa ei ole. Lain silmissä yleisenä ajatuksena on että kaupankäynnin kohde on siinä kunnossa kuin se on. Itse koittaisin purkaa mutta jos ei onnistu niin sitten huoltoon.
Etsin ongelmasta tietoa ja jollakulla muullakin on ollut aivan sama vika ja syyksi oli selvinnyt liian vanha SIM-kortti. edit: Ja myyjä on kyllä todella luotettava, lupasi jopa kustantaa postimaksut jos puhelin ei toimi ja joutuisin lähettämään takaisin...
Vaan nyt tuo ei ole siinä kunnossa kuin piti olla. :/ Tässä tapauksessa kyse olisi lievästä petoksesta, joka on rangaistava teko (jos jaksaa vääntää).
Laitteessa on kyllä takuuta yli vuosi... edit: Ja yritin kyllä kysyä neuvoa laitteen korjaamiseen, en neuvoja että palautanko puhelimen vai en. Ja jos sitä ei saa toimimaan niin kuten sanoin, myyjä on valmis korvaamaan postikulut ja maksamaan takaisin laitteesta antamani rahat... Ja myyjältä jolla on yli 400 positiivistä palautetta on aika vaikea uskoa petoksen tekijäksi...
Eli huoltoon vaan, ei tuossa muuta vaihtoehtoa oikeen ole. Ja harvemminhan foorumilla eksytään aiheesta.