Luin kyllä yhden asiaani koskevan keskustelun josta oli paljon apua, mutta mulla olis yks ongelma vielä ja kyseinen keskustelu oli jo lukittu. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/549408 Eli olen ladannut koneelle sen nokian maps ohjelman ja asentanut puhelimeenikin sen, olen myös siirtäny suomen kartat ja selostuksen puhelimeen. Kun olen valinnut lähtöpaikan ja pääte pisteen, sen jälkeen kun painan ala ajaa, niin puhelin kysyy Kartat hommelin ehtoja, hyväksyn ne. ja sen jälkeen luuri kysyy "Muodosta yhteys ja tarkista ilmaisen käyttöoikeuden saatavuus ja ostovalinnat", valitsen ei koska en halua mitään maksu juttuja. Sen jälkeen tuo ehottaa jonku 'Aja ja kävele' homman demoa (Kokeile ennen ostamista...), nyt valittavana on 'Hae' tai 'peruuta', kun en halua mitään demo hommia vain pelkästään sen ilmaisen jutun mistä oli puhetta ja valitsen peruuta. Tämän jälkeen navigaattori palaa takas siihen "normaali" tilaan, missä voi tehdä reitin yms. ja se juuri äsken tekemäni reitti katoaa. Teenkö yksinkertaisesti jotain väärin vai mikäs tässä mättää Olen estänyt puhelimesta ne datasiirtohommelit ja sallinut vain gps yhteyden, niinkuin tuossa edellisessä linkissä neuvottiin.
Tuo ilmainen reittien tarkastelu oli mahdollista Mapsin vanhemmissa versioissa, mutta silloinkaan se ei selostanut reittiä mitenkään. Nykyään se näyttää ainoastaa sijaintisi ilmaiseksi. Paikkoja voi myös haeskella. Eli "Kävellen" ja "Autolla" on maksullisia palveluja. Ne voi tarvittaessa tilata suoraan puhelimesta vaikka vain päiväksi. Nykyään esim. N82:n mukana tulee n.1v lisenssi navigointeihin.
Saako sitä vanhaa versiota mistään, että sais edes ilman ääntä noi reitit. Tympäsee tollane ku myydään "navigaattori puhelin" mikä ei oikeasti toimi muuta ku karttana.
En usko että kannattaa lähteä metsästämään sitä vanhaa versiota. Se siis näyttää vain reitin ja näyttää sijaintisi siinä reitillä pisteenä. Se ei siis näytä sellaista risteyskohtaista näyttöä. Navigointilaitteena myytävässä N82 navigatorissahan tulee vuoden lisenssi mukana. Suurena etuna moniin kilpailijoihin nähden tuossa Mapsissä on ilmaiset kartat ympäri maailman. Kannattaa ehkä myös kokeilla Google Mapsiä: http://www.google.com/gmm/index.html