Terve.. Eli ostin itelleni uuden N95 ja on omasta mielestä tosi hyvä käyttää ja tyylikäs puhelin. Koko ei ole liian suuri ja kaksisuuntainen etukansi, vaikka hieman klappia onkin, niin ei mitenkään epäkäytännöllinen tai muuta vstaavaa.. eli hyvä ostos tähän mennessä.. Nyt luin jostain että uutta päivitystä olisi tarjolla jo nyt N95:seen. Mutta nyt tuli ongelma.. Eli latasin tämän Nokia software updater ohjelman koneelle, käynnistin .exe tiedoston koneella mutta asennus ei onnistu. 10% asennusta ja tulee ilmoitus: "Error 1731. The source installation package for the product Nokia software Updaer is out of sync with the client package. try the installation again using a valid copy of the installation package "Nokia Software updater.msi."." Eli siis mitä? Terv. Marko
Kokeiles ladata se ohjelma uudelleen netistä. Toi päivitys on aika oleellinen, koska siinä on uutena ominaisuutena demand paging, joka säästää puhelimen muistia oleellisesti.
kiitos, sain toimimaan.. nyt oon tässä pari päivää kerinny näpräilee puhelinta, hieno on.. Mutta tuo sisäinen GPS tuottaa hieman tuskaa.. Asun itse Lapissa, siis lappi tl - ei pohjoinen, ja ajelen raumalle usein kouluun ja muutenkin. Tänään kokeilin sitten ajella gps päällä omalta kadulta, jonka hyvin löysi, raumalle. Hienosti seuraa kunhan saa sateliitteihin yhteyden. Mutta sitten: - Välillä pukkaa tyhjää vihreää aluetta. Ihan kun metsässä ajelisi. Ei siis hukkaa sijaintia vaan kartta loppuu ja pelkkää vihreää. No ku zuumaa ylös päin niin tie ilmestyy.. Eli kun asteikko on 2, 4, 6 km niin tie näkyy ja tien numero. Kun asteikko 1, 2 km ei näy ku vihreää. Kun zuumaa 500m, 1000m niin näkyy vihreää ja sit noit neliön muotosia merkkejä jotka kertoo jostakin paikasta esim. leffateatteri yms. Eli ei muuta.. ja ku zuumaa ni homma ei parane vaan pelkkää vihreää näkyy.. Tämä siis tapahtuu Rauman kohdalla Rauman kaupunki siis kyseesä. Lapissa kun omalla pihalla zuumaa niin näkyy kyllä tiet yms. nimet hienosti. Samoin isolla tiellä näkyy tien nimi kunnes jossakin vaiheessa tulee tämä vihreä alue. Eli ajelen suoraan siihen vihreälle alueelle, ei se yht äkkiä tule vaan koko ajan lähemmäs. Samoin mitään isoja kaupunkeja en pysty katsomaan. Pitäisikö esimerkiksi olla siinä kaupngissa jota gps karttojen kautta katselee?? Itse olin siis rauman keskustassa mutta mitään teitä yms. ei näy vain vihreää. Samoin minkään muun maan kaupunkeja ei tunnu löytyvän. Kartat on ladattu nokian sivuilta Mapdloaderin kanssa.. vai mikä se ohjelma oli. Mutta ne on puhelimes.. Tietoa apua??
no niin ongelma ratkaistu.. Eli se nokian oma MapLoader toimii kunhan 5 kertaa laitoin usb-johdon kiinni ja auki.. valitti ettei massamuistia voi käyttää mutta kyllä se kuitenkin ne kartat muistikortille tallensi. Luultavasti! Softaa ei voi ilmeisesti vielä ladata kytkypuhelimiin. Eli Nokian software updater sanoo että ohjelma ajantasalla vaikka olisi se päivitys saatavilla. Omassa siis 12.xxx.013 vaikka uusin oli se 12.xxx.015 vai miten se menikään. Kai se sieltä kytkyihinkin ilmestyy. Mutta nyt kartat pelittää ja kaikki kunnossa! Hyvä niin.. Kerkesin pelästyä että huono hankinta! Mutta eihän se olekaan!
no nii oon yrittäny asentaa sitä maploaderii jo kaks päivää ja varmaa 20 kertaa aina se asentuu, mut kartat on vaa sit vihreää perkeleen kytky luurit. kai se on vaa ooteltava et saa tähän kartat toimimaan. edit:toimihan ne kunhan vaan luki ohjeet oikein...
Verkossa on julkaistu 20.xx.xxx.xx versio joka kannattanee hakea. Kuulemma korjaa niitä muistivirheitä.