nainen hädässä, uus kone wowin pelaamiseen haussa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by holydolls, Jan 10, 2010.

1. holydolls

holydolls Member

Trophy Points:
    11
    Morjens.
    Tälläisiä vastaavia viestiketjuja näyttää olevan vaikka muille jakaa, mutta olisin kiitollinen jos mullekkin vielä heruis neuvoja =D

Eli tilanne on nyt tälläinen, että nykyinen tietokoneeni ei jaksa enää edes Wowia pyörittää.Uus kone siispä olisi tosi tarpeen.

Katselin aluksi noita Verkkokaupan, Anttilan ym pakettikoneita ihan siitä syystä, että sellainen olisi helppo tilata, kun kaikki osat, littännät, käyttis jne tulevat mukana.
    Sitten eksyin tänne vähän lueskelemaan, ja viesti näyttää olevan selvä. Pakettikoneet hiiteen ja kasauta koneesi. Selvä. Ongelma on vaan se, etten tosiaan ymmärrä kovinkaan paljon koneiden osista, perusperiaatteet joo, mutta en esimerkiksi sitä mikä on hyvä näytönohjain ja mikä ei.

Eli. Olen ajatellut budjettia 700-800e.

Koneen pitäisi pyörittää hyvin Wowia nyt ,sekä muutama vuosi eteenkinpäin. Tähän mennessä en ole laajentanut/päivittänyt koneitani,vaan vaihtanut uuteen siinä kohtaa kun vanha alkaa tökkiä, muutaman vuoden välein. Ei tietysti haittaa, jos koneeseen saisi laitettua lisämuistia, vaihdettua näyttistä tms....

Tähän saakka olen käyttänyt XP:tä, mutta uuden koneen myötä tulee siirtyminen windows seiskaan, 64 bit

Olen ymmärtänyt, että muisti ja näytönohjain olisivat tärkeimpiä pelaamista ajatellen. Joten mieluummin tingin jostakin muusta, jos tarvitsee.

Muistia pitää olla vähintään 4gb, mieluummin vaikka enemmän jos budjettiin mahtuu, tai sitten mahdollisuus lisätä myöhemmin muistia. Mulle on kerrottu, että emolevyn pitää siis olla sellainen mikää tukee enemmän kuin 4gb muistia, että muistin lisääminen onnistuu myöhemmin. Lisäksi sain neuvon, että kannattaa valita nykypäivänä enemmin 4ydin suoritin 2 ytimisen sijaan.
    Kommentteja näihin?

Niin joo, nyt mulla on aika äänekäs kone, eli hiljaisempi ei myöskään olisi pahasta....

Katselin noita Jimmsin valmiita koneita,esim tämä

http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-5770?t=false
    hinta 659
    Jotenkin vaan suppeen loiset tiedot koneesta, esim liitännöistä, äänikortista, verkkokortista, eikä tarkkaa emolevyn mallia jne...

Ja lapstoressa esim tälläinen...
    http://www.lapstore.net/store/product_info.php?products_id=33756

MEdiakulmassa tälläinen...olisi tampereella, sain neuvon, että ei kannata tilata toiselta puolelta suomea, jos löytyisi järkevä kone Tampereelta niin ei tarttisi ruveta lähettelemään konetta postissa johkin jumalan selän taa jos vaatii takuukorjauksia esim...
    http://www.mediakulma.fi/BoogieShop4/index.php?page=detail&id=23776

Onko näistä mihinkään?

Ehdottakaa jotakin järkevää valmista konetta, tai järkevää kokoonpanoa joka siältää kaiken tarvittavan, niin pääsen tässä asiassa eteenpäin=D Kiitos etukäteen jos jaksatte vastailla.

Niin joo. Mulla on näppis, hiiri ja näyttö omasta takaa. Näyttö tosin on vanha putki, saako sitä edes kiinni uusiin koneisiin, kuulin juttua, että kaikkiin keskusyksiköihin ei välttämättä enää saa putkia kiinni vaan pitäisi olla litteä näyttö jossa erilainen liitäntä...ei olis kyllä huono ostaa näyttökin,sitä huomaa useamman tunnin jälkeen kun on koneella istunut, että näyttö ottaa silmiin...=/ Vaikka ei ole edes vanhimmasta päästä oleva, vaan pitäisi olla ihan hyvä putkinäyttö. En vaan välttämättä juuri nyt jaksaisi perehtyä näyttöihin, vai onko uuden litteän näytön valinnassa monia pointteja mitä pitää ottaa huomioon?

Hmm. Joo. Ei kai tässä muuta. Suositelkaa mulle jonkinlaista kärryä, kiitos?

2. Zardoner

Zardoner Regular member

Trophy Points:
    26
    Sanoisin että heikoin on toi mediakulman kone, tehokkain wowissa vois olla varmaan toi Lapstoren paketti, aika tasaväkinen Jimssin koneen kanssa. Kaikilla noista kyllä wowia pelaa ja sitten noihin paketteihin ottaa viel se Windows 7 Home Premium 64bit n. 100e lisää.

Last edited: Jan 10, 2010
  3. arnold69

arnold69 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tässä kokosin komponenteista paketin: http://www.aijaa.com/v.php?i=5539310.jpg

Tuohon hintaan nyt ei kuulu mukaan sitä näyttöä eikä ohjelmistojen asennusta.

Eli tuolla koneella nyt pelailee "kevyesti" wowia, ja kyllä tuo muihinkin peleihin kelpaa mainiosti. Pakettia on myös helppo päivittää.

4. holydolls

holydolls Member

Trophy Points:
    11
    Hmm. Että sellanen paketti.Vähän menee kyllä yli budjetin, mutta ei mahtane mitään=)

Tuossa emolevyssä näkyi olevan takana 6 usb porttia, ja 6 saa lisäosana? Pitää siis ilmoittaa erikseen, että haluan ne loputkin mahdolliset usb:t koneeseen?

Onko käryä mitä se mahtaa maksaa? Tarttee ilmeisesti myös kysyä mihin ne lisäportit saa,"etupaneeliin" olis ainakin kova saada muutama, helpottaa elämää kummasti kameroiden ja muiden vehkeiden liittämiseks, nii ei tartte alkaa tuonne koneen persiiseen kaivautumaan joka kerta....

Mites, tuleeko kaikki ajurit jollai cd:llä koneen mukana yleensä? Ja käyttis luonnollisesti? Yx kaveri osti uuden koneen gigantista, jossa oli valmiina jo win7 ja ei kuulemma saanut mitään windows cd:tä mukana, vaikka eräs toinen taas väittää kivenkovaan, että cd pitäis tulla aina mukana. Mielenkiintoista.

Jengillä on täällä ilmeisesti hyviä kokemuksia koneiden tilaamisesta postissa kaukaakin. Itse olen aina hakenut tähän mennessä ostamani koneen paikan päältä, mutta nyt menee sitten postissa tilaamiseksi. Täytyy toivoa, ettei vaan mitään hajoa kuljetuksessa....

Parille kaverille näytin tuota Arnoldin kokoonpano ehdotusta. Kommentteja tuli, että virtalähde olis vähän mopo, mutta jos se nyt piisais wowin pelaamiseen muutaman vuoden nii hyvä juttu. Ainahan sitä olis parempia osia mutta budjetti on rajallinen, joten saattaa olla, että tuolla kokoonpanolla tilaan.....

5. aamuli

aamuli Regular member

Trophy Points:
    26
    Virtalähde, ei todellakaan ole mopo. Sanottasko näin, tällä foorumilla ton merkkisiä virtalähteitä suositellaan eniten. :p
    Riittäs kyllä corsairin 400w, mutta tolla meet :p
    Eli siis tossa koneessa kaikki kunnossa, tilaukseen vaan.
    E: Arnoldin paketti tais olla jimssissä? Jos asut Helsingissä, sieltä sen voi ainakin hakea :)

6. holydolls

holydolls Member

Trophy Points:
    11
    Siis tuo olikin vain yhden ihmisen mielipide. Kai se katselee jo liikaa tulevaisuuteen=)
    Ja asun Tampereella, nouto stadista ei onnistu...

Last edited: Jan 15, 2010
  7. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Menee pikkaisen ohi topicista:
    Pakettikoneiden eikä myöskään läppäreiden mukana tule enää asennuslevyä, vaan se/ne pitää polttaa itse sillä valmistajan asentamalla ohjelmalla. Ohjeet löytyvät kyllä sen koneen manuaalista tai sitten vaikka Googlesta. Ensimmäisten käynnistysten yhteydessä tästä myös kerrotaan käyttäjälle, mun oma HP ilmoitteli siitä jonkin aikaa.

8. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Hyvä pakettihan tuo on mutta tunnetusti wowi ei niitä raskaimpia pelejä ole. Joten jos ois oma kone kyseessä niin tuosta prossusta karsisin ja näyttiksestä kanssa. Esim. luokkaa "huonompi" malli eli 955BE on täysin riittävä ja näyttikseksi Atin HD4850, HD4870 tai Nvidialta GTS250 tai GTX260 riittävät aivan mainiosti. Sillä voisi päästä taas alle budjetin tehojen suuremmin kärsimättä ;). Ja tuo poweri ei todellakaan ole mopo.

9. holydolls

holydolls Member

Trophy Points:
    11
    Siis miten tää nyt menee, siis pitääkö mun ite kaivaa netistä kaikki ajurit, ja mistä tiedän mitä kaikkia ajureita tuo edes tarvitsee, vai tuleeko ne mukana jollakin cd:llä Jimssin tapauksessa? Tietoa? Mikäli ajurit pitää itse ettiä jostakin taitaa olla hempompaa tilata nekin valmiiksi asennettuna. Tosin sitten pitäisi ostaa käyttiksenkin asennus, ja mieluiten sen asentais ite kun ajattelin jakaa kovalevyä osiin ( tai siis eri asemia, c ja d vähintään koneelle )

Last edited: Jan 19, 2010
  10. MaRc0oLi0

MaRc0oLi0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tulee kaikki Ajuri CD:t mukana

Ainiin, ja tos etupaanelissa on pari usb paikkaa, et ei tarvitte törkätä koneen persuksiin ;-)

11. Kokki99

Kokki99 Regular member

Trophy Points:
    46
    Etupaneelissa on 2x usb ja audiot.

12. Mikozi93

Mikozi93 Regular member

Trophy Points:
    26
    Laitanpahan vaan mutta jos näyttöä ajattelit, on kaikista halvin tämä 24" tuumanen jimmsiltä joka löytyy myös minulta

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/9H.L3ALB.DPE?t=false

ei tarvinnutkun laittaa piuha kiinni, vaihtaa resoluutio oikeeksi ja ready to go. Mukana tuli DVI piuha.

Toi on myös halvin DVI liitäntäinen näyttö, kun VGA:ta ei enää kannata todellakaan hommata - kuvan laadun huomaa silmissä noiden kahden välillä.

Halvin 21-23" minkä löysin JIMMS:ltä oli 173e, mutta todella paljon huonompi kun toi.

:)

Share This Page