Olen yrittänyt tehdä dvd-rippiä DVD to divx-for dummies ohjeen mukaisesti. Muutenhan tuo voisi onnistua, mutta loppu tallennuksesta Avista tulee yli 5 gigan kokoinen ja loppuupi tila levyltä. Onkohan tuo normaalia, olen tehnyt homman alusta muutaman kerran- lopputulos aina sama. Liekkö vika ohjeessa vai päässäni ?
Meinasin saada jonkun kohtauksen kun menin tuohon ym. linkkiin. Hyi helwetti noin suoraan sanoen... Arvoisa Kerttu, koeta tehdä DVD -> Divx -rippisi seuraavilla kerroilla AfterDawnin ohjeilla jotka on erittäinkin hyviksi todettu. Ne löydät menemällä AfterDawn -> Artikkelit -> Anamorfiset DVD:t Divx:ksi. Tämä osaksi sen takia, että jos tuossa tulee joku moka niin aika monta henkilöä täältä osaa neuvoa. Kuvanlaatu sikseen noilla ohjeilla taitaa parempi kuin tuossa linkissä. Noista tekstityksistä voin sanoa vielä sen verran, että on noin niskalaukauksen arvoinen juttu polttaa niitä kiinteästi kuvaan (kuten siis noissa ohjeissa tehdään). Teet vain huoletta rippisi näillä AD:n ohjeilla ja tekstit sitten myöhemmin joko Subrip:llä (lopputulos ~100KB) tai VobSub:lla (lopputulos ~10MB). Mutta ÄLÄ noudata noita ohjeita!
Aha, kiitoksia. En tosiaankaan vielä tajua näistä rippauksista mitään, eli ihan sama mitä paskaa minulle netistä syötetään. Mutta tästä eteenpäin luotan AfterDawnin ohjeisiin. -Kiitos.
Hyvä. NanDub voidaan unohtaa siihen aikaan jolloin vedettiin jollain SBC:llä Divx 3.11 -rippejä ja pidettiin sitä niin MPEG-4:na että oikein hirvitti. Jossain olen nähnyt Doom9:n ohjeista suomennetun GordianKnot -ohjeen, jota monet pitävät "sinä" ohjelmana. Sitäkin kannattaa googlella etsiä jos ei pidä noista AD:n ohjeista. Hyvät ne kyllä ovat ;-)
No niin, jatkan tähän samaan ketjuun... Nyt on Dvd rippi tehty näillä AD:n ohjeilla, ja hyvin onnistui. Ongelmia Subripin käytössä, onko siihen mitään vastaavaa ohjetta täällä tai jossain ? Ohjelma kun tuntuu haluavan että kirjoitan kaikki tekstit sana kerrallaan itse ja välkyttelee jotain punaisia laatikoita ? (en ole ikinä käyttänyt Subrippiä ennen)
SubRip on ainoa ns. tekstintunnistuksen tajuava rippaussofta teksteille -- eli kun esim. VobSub ja vastaavat vetävät tekstit kuvina, tekee SubRip siitä tekstiä. Elieli, kun rippaat tekstejä, punainen laatikko ympäröi yleensä yhden kirjaimen ja sinä kerrot sille, mikä kirjain se on. Alussa tietysti hommassa menee aikaa, kun ohjelmalle pitää opettaa jokainen kirjain erikseen, mutta ekan 10min jälkeen loppuleffa meneekin yleensä äärimmäisen siististi tekstimuotoon. Jotain guidea: http://www.doom9.org/index.html?/subtitle_guide.htm