Nandubilla encodaus

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by DasViper, Feb 23, 2003.

1. DasViper

DasViper Regular member

Trophy Points:
    26
    Yleisesti mikä pitäisi olla tuo 1st-pass settings-filu Nandubissa? (Virhesanoma: Default 1st-pass settings file not found.)

Olen niitä täydellisyyden tavoittelijoita. Olen tehnyt noiden AD:n artikkelien ohjeiden mukaan. Mutta olin kuitenkin pettynyt kuvanlaatuun. (Verrattuna noihin "pro-leffoihin")
    Tarvitsisin kovasti apua Nandubilla SBC-endodauksessa. Olen huomannut sen, että se on helpommin sanottu kuin tehty, sillä se on pirullisen vaikeaa. Tein pieniä testejä:
    Video joka on pakattu DivX 5.0.3:llä (bitrate 1400kbps) on selvästi surkeampi kuin video joka on pakattu Divx 3.11:llä Nandubilla (bitrate 1200kbps)
    Laatuero tuossa on valtava.

2. DasViper

DasViper Regular member

Trophy Points:
    26
    Ainut ongelma on vain virhesanoma: "Default 1st-pass settings file not found."
    Haluasin edes tietää, että minkälainen sen pitäisi olla?
    Kyllä minä sen tiedän, mikä DivX 5:ssa se on.
    Kyse on 2-pass encodauksesta.

3. Khauron

Khauron Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Jotain kyllä on pielessä, sillä todellakin 1400 kbps:n DivX 5.0.3:n pitäisi olla parempaa kuin 1200 kbps:n DivX 3.11 SBC.
    Mitkä sinulla ovat asetukset DivX 5:ssa? Mikä lähdemateriaali ja millä tavalla koodaat videon?

NanDubin tilalle voit muuten nykyään vaihtaa VirtualDubModin, joka osaa samat kikat mutta on uudempi ja sen päivitystä jatketaan.

4. DasViper

DasViper Regular member

Trophy Points:
    26
    Sitä vähän minäkin. Huomasin jo syyn asetuksissa: "Deinterlace all frames" oli päällä, mikä kyllä tekee kuvasta hirveämmän.
    Mun oma moka ;) ja eikun vaan uudestaan...
    Ja sain myös tuon Nandubin pelittämään.
    Minä käytän välillä tota VirtualDubModia, mutta vaan vaihteluks kokeilen myös Nandubilla.

Ei enää mitään ongelmia.

Share This Page