Aukaisin ADLS-huoneistoliittymän hiljattain ja nyt olen käyttänyt DC++ ja Azureusta. Azureus valittaa NAT:ista ja yhteyteni on hidas molemmilla "vertaisverkoilla". Kuinka saan pois kytkettyä NAT:in jotta yhteyteni olisi nopeampi? Minulla on siis Soneran huoneistolaajakaistaliittymä 1Mb/128kb HomePNA sovitin on HOMELINE HA-1610 HomePNA PCI Adapter Käyttöjärjestelmä XP AUTTAKAA!
Soneran huoneistoliittymissä taitaa olla rajoitus P2P käyttöön, joten veikkaan että ongelmat ovat siitä kiinni.
Sen jos näkis kun koetat Soneralle selvittää et en mä wareta, et mä vaan ilmaiskamaa lataan. Eikä siinä vielä tarpeeksi, vaan Soneralla saattaa olla nuo rajoitettuna jo niiden vievän kaistan vuoksi, eikä vain siksi että ihmiset warettaisivat. Eli operaattori vaihtoon, tai sitten lakkaat käyttämästä moisia P2P softia. TAI sitten voisit kokeilla vaihtaa torrent-porttia johonkin auki olevaan joka ei muuten ole käytössä.
Eipä onneksi tarvinnut selitellä.... Soitin vaan tyhmänä asiakaspalveluun ja selitin että tilasin tässä teiltä liittymän ja liittymä on muuten pelannut moitteetomasti paitsi että Windows Messenger ei ole nopea vaan herjaa jostain ihme NATista. No,sitten siellä vähän aikaa kesti ja sitten kertoivat että ne aukaisevat sieltä mulle portteja auki jotka on ollut sulettuna ja sitten pitäis pelata. Ei tarvinnut puhua mitään vertaisverkoista kun keksin tuon mesen tuohon syyksi. Huomenna ois sitten se h-hetki kun ne aikoivat aukaista ne portit. Katsotaan sitten huomenna pelaako... Kiitokset alustavasti auttaneille!