Miten saan pois tuon nat-ongelman azureuk:sesta. Ei anna lähettää tavaraa eteenpäin. sanoo vaan että "Olet yhteydessä käyttäjiin, mutta sinuun ei saada ulkoa käsin yhteyttä. Joten voisko joku neuvoo yksin kertaisesti miten saan tun ongelman pois azereuksesta. Käytän kannettavaa tietokonetta koneena ja siinä on D-Link DFE-690TXD Nettikortti ja modeemi on Speedstream merkkinen. Olen todella kiitollinen jos saisin tuohon nat ongelmaan neuvoa.
Väärä alue. Mutta kuitenkin, kerro tuon modeemisi tarkka malli niin voin kertoa mitä sinun pitää tehdä jotta saat portit ohjattua oikein. Tai vaihtoehtoisesti voit itse katsoa ohjeet http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Sen takia pyydän just nöyrästi apua tässä asiassa kun en ymmärrä englannista höläyksen pöläystä. Eli netti kortti on D-Link 690TXD Cardbus Pc card ja Modeemin tarkka malli on SpeedStream 5450 4-port DSL modem
Opettelehan käyttämään myös tuota edit-namiskaa, ettei tule useita peräkkäisiä viestejä. Näyttää tältä: Sinun pitää ensin selvittää mitä porttia Azureus käyttää, sen näet asetuksista. Sen jälkeen Käynnistä / Suorita... kirjoita cmd ja paina ok. Kirjoita ipconfig. Oletusyhdyskäytävä kohdasta näet ip-osoitteen jonka selaimeen kirjoittamalla pääset modeemisi asetuksia muuttamaan. Mene asetuksissa Setup/Port forwarding. Select protocol kohdasta TCP, laitat porttikohtiin Azureuksen käyttämän portin ja ip-osoitteeseen ipconfigin antaman IP-osoitteen (ei oletusyhdyskäytävän, vaan koneen oma). Sen jälkeen klikkaa vielä Apply-namiskaa. Toista homma uudelleen, mutta vaihda Select protocol kohtaa UDP. Ongelmana voi olla se, että jos koneesi ip-osoite muuttuu jatkuvasti / usein, niin noihin asetuksiin pitäisi vaihtaa uusi ip-osoite aina.
Mulla on modeemissa tehty porttiohjaukset Emuleen, voiko sen lisäksi vielä tehdä sitten Utorrent ohjelmalle ?
http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/elisa.do?id=hen_as_yhka_internet,dokumenttisivu_adsl_0026.htm tuossa tuolle 5450:lle ohjeet siltaavaan tilaan, jolloin ei tartte noita porttien ohjauksia enää tehdä.
voisit harkita edit napin käyttöä jatkossa -> ..myöskin otsikot vois olla vähemmällä CAPS LOCKILLA jatkossa. siirretty oikealle alueelle.