Nat ongelma nettipeleissä ( langaton verkko )

Discussion in 'PS3' started by jakke44, Apr 17, 2011.

  1. jakke44

    jakke44 Regular member

    Joined:
    Mar 14, 2004
    Messages:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen yrittänyt tehdä langatonta verkkoa ps3 nettipeliä varten.

    Minulla on gigabyte gn -br01g reititin

    Olen yrittänyt pelata gt5 nettipeliä, mutta ei onnistu palvelimelle pääsy, tulee ilmoitus " entry was refused due to network in compatibility with the room owner ( 706 )"

    Kun olen tehnyt yhteustestin pleikka kolmosella niin nat tyyppi yhteystesti epäonnistui

    Miten pääsen pleikan nat asetuksia säätämään ja mikä pitäisi olla oikea nat tyyppi

    Mulla on 10/2 nettiyhteys ja langattoman verkon singaali on pleikalla 100%

    Kiitos avustuksesta
     
  2. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Joined:
    Aug 7, 2007
    Messages:
    793
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Työkalut -> Verkko -> Verkkoasutukset -> Omat asetukset (manuaaliset astukset). Tuolta voit valita jostain NAT 2 (joka on se "oikea")
     
  3. jakke44

    jakke44 Regular member

    Joined:
    Mar 14, 2004
    Messages:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei muuten löydy mistään nat valintaa mistä voisi valita
     
  4. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Joined:
    Aug 7, 2007
    Messages:
    793
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hmmmm... Muistin näköjään väärin. No sitten syötä tietokoneella selaimeen IP osoitteessi. Sen jälkeen voit säädellä reitittimesi asetuksia.
     
  5. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Joined:
    Aug 16, 2004
    Messages:
    983
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei sitä NATia voi tosiaan vaihtaa pleikasta, kun se on verkon ominaisuus. Ja selaimeen pitää syöttää se reitittimen ip, eikä sitä omaa ip:tä (oli se sitten sisäinen tai ulkoinen).

    Kannattaa katsella reitittimen manuaalista, mutta yleensä ip on 192.168.1.1
    Vaihtoehtoja korjaukseen:
    - availet portteja manuaalisesti ja forwardaat ne pleikalle (vaatii tiedon siitä mitkä portit pitää availla)
    - UPnP päälle, jolloin reitittimen pitäisi osata availla niitä portteja automaagisesti
    - DMZ päälle, jolloin se pleikka on verkossa ilman palomuureja

    NAT1 ja NAT2 on "oikeita" vaihtoehtoja. NAT1 tulee kun pleikalla on oma ulkoinen ip nettiin (eli ei NATia ollenkaan) ja NAT2 kun NAT on päällä, mutta portit on oikein auki.
     
  6. Volbeat

    Volbeat Regular member

    Joined:
    Aug 25, 2010
    Messages:
    182
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    voisiko tuota upnp saada kuinka auki? ittellä sama problema ja hommaa vaikeuttaa se että kun laitan ip selaimeen ja kirjaudun sisään niin siellä ei ole optionssia. ihan perys jutut löytyy mutta nuo asetukset puuttuu sivusta. modeemi zyxel p-660hw-d1
     
  7. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Joined:
    Aug 16, 2004
    Messages:
    983
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  8. jakke44

    jakke44 Regular member

    Joined:
    Mar 14, 2004
    Messages:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hemmetti ....ei vaan onnistu....onkohan olemassa selvää ohjetta miten saa muododestettua tuon toimivan verkon tieskan ja pleikan välille. Minulla muuten verkko on luotu mutta kun tarkistaa yhteyttä pleikalla niin tulee ilmoitus, nat- tarkistus epäonnistui...

    miksi ei edes mitään nat asetusta pleikka löydä , heti kärkeen tulee tuo nat tarkistus epäonnistuminen....prk...
     

Share This Page