nat ongelma

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by JuhaXT, Jan 28, 2009.

1. JuhaXT

JuhaXT Member

Trophy Points:
    11
    Nyt on kinkkinen homma. ensin bitcomet ja nyt utorrent ohjelma valittaa "palomuuri/reititin rajoittaa verkkoliikennettäsi"

tää kaikki ilmeni sen jälkeen kun liitin kannettavan koneen mun verkkoon.

Eli mulla on zyxel modeemi ja siinä dlink di-524. Muodostin lähiverkon koneiden välille, joka ei tosin toimi muutakuin niin että netti on molemmissa, mutta en löydä konetta verkkoympäristöstä, mulla xp, kannettavassa vista. no se ei ole ongelma

vaan juurikin tuo homma että miten saan torrent ohjelman toimimaan täysillä. oon lukenu kaikki jutut täältä, ja paininu kaks päivää näiden kaa mut ei auta, omat eväät on syöty :D

Oon säätäny noita porttihommia sekä zyxeliin ja dlink:iin, windows palomuuri on säädetty kohdalleen, kaikki pitäs olla oikein mutta utorrentin porttiohjaus testi näyttää erroria.

Koneessa ei siis ole ohjelmallista palomuuria ollenkaan.

Last edited: Jan 28, 2009
  2. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    Ekana laitat Zyxel modeemin siltaavaan tilaan koska homma onnistuu paljon helpommin jos vain yksi laite on reitittävässä NAT-tilassa.

"ZYXEL SILTAAVAAN (BRIDGE) TILAAN" http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825

Molemmat tietokoneet on oltava D-Link reitittimessä.

Muista tehdä kiinteät IP-osoitteet mikäli samassa verkossa on kaksi tai useampi tietokone, muuten p2p-ohjelman (tai nettipelin) porttiohjaus ei toimi. Katso oppaasta kohta "Kiinteät ip-osoitteet". http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176

Sitten teet p2p-ohjelmille porttiohjaukset D-Link reitittimeen. http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-524/DI-524index.htm

3. JuhaXT

JuhaXT Member

Trophy Points:
    11
    onko tietoturvan kannalta merkitystä vaikka zyxelin laittaakin siltaavaksi, jos dlink on kuitenki routing?

4. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    D-Link DI-524 reitittimessä on NAT ja palomuuri joten voit laittaa Zyxel modeemin siltaavaan tilaan, kunhan liität kaikki tietokoneet D-Link reitittimeen.

5. JuhaXT

JuhaXT Member

Trophy Points:
    11
    toihan meni niin vituiks et nollasin modeemin, nyt pelaa netti ja lähiverkko koneiden välillä mutta nopeus on vain 8mbit vaikka pitäs olla 24mbit. ilmeisesti modeemin dsl mode on väärä, koska ennen siellä oli adsl2+, nyt on g.dmt.

miten ton saa vaihdettua takas tohon 2+ hommaan?

6. JuhaXT

JuhaXT Member

Trophy Points:
    11
    eei mit sainki pelaamaa=) jeaa

Share This Page