elikkä pitäis saada otettau tuo NAT pois käytöstä, kun sen kuulemma saa tehtyä. yritin katsoa tuota "haku" osiosta,mutta en löytäny tai sitten vain en osannu etsiä. kiitos
kokeiles ottaa yhteys purkkiin. (manuaalissa ohjeet) ja määrittää port sua/nat sua port ja sisäinen ip
menin tonne sua kohtaan ja siellä on näin: port nr.1 = default ja port 1. ip on 0.0.0.0 ja sitte on lisää noita vaihtoehtoja. mitä laitan noihin?
Mä on käsitä ihan tarkkan miks toi natti pitäs ottaa pois päältä. Riittää kun siitä avaa tarvittavat portit. Mulla on itellä Zyxel 340 ja ainoa mitä esim. Emulea varten täytyy tehdä on tässä kyseisessä kuvassa http://img142.exs.cx/img142/5647/muurinasetukset4rc.gif Sitten vaan appy ja muuli toimii. Toi server IP Address on sun konee IP sen saa selville vaikka tästä http://img98.exs.cx/img98/2033/koneenip2ty.gif Noi on ihan oletus asetuksilla tossa. En oo ihan varma toimiiko toi 645R ihan samalla tapaa. Tomii kaikilla ohjelmilla samalla tapaa. Avaat vain ohjelman tarvitsemat portit. Itse VPN palomuuriin ei ainakaan mun tapauksessa tarttenut koskea ollenkaan. Se on päällä ja toimii hyvin.
mistä tiedän sitte että mitkäportit pitää avata, että pystyn pitämään esim. nettiradiota pystyssä? kun se ei toimi tuon jutun takia.
dc++ hubia jos pitää oletuksena on port 411 mutta se on eri jos ossu on vaikka "pipipää.no-ip.org:87767". silloin port avataan tuo 87767. netiradiosta sinun pitää tietää sen käyttämä port tai määrittää sille itse jos mahdollista ja puhkoa sen mukaan. jos dc:tä aktiiviksi meinaat niin keksi vaan joku port ja käytä samaa dc aktiivi asetuksissa dc aina käytettävä kiinni että asetukset tulee voimaan
Download suuri osa dc++:n asetuksista muuttuu kyllä lennossa ilman dc++:n sulkemista... mutta viive voi vaihdella tossa vähän. Ite oon eri clienteillä testaillut ja sama homma tuntuisi olevan. Esim. jos ulkoinen IP on vaihtunut dc++:n ollessa päällä niin vaihtaa vaan uuden ulkoisen IP:n asetuksiin -> OK ja odottaa hetken niin jo toimii ps. turhaa sitä dc++:saa uudestaan käynnistellä, kun slotit vaan menee ja uppijatkaan siitä kovin hyvää tykkää, kun lataukset katkeilee
Kyllä nuo aktiivi/passiivi ruksin vaihtelut vaatii käynnistyksen. Merkki tagissa muuttuu kyllä heti mutta jos on ollu Passiivi ja kokeilee hakua käynnistämättä niin osumia tulee ja sitten kun on käyttäny sammuksissa niin ei toimi jos jossaki on tehny virheen. Käyttäkää vaan kiinni varmistaaksenne että haku/ filelista passiivilta toimii. Ja kaikilla jotka muokkaa motukkaa on aina kauhea kiire kokeilla