Miksi haluat ottaa NATin pois päältä? Se on todella hyödyllinen, joten sitä ei kannattaisi ottaa pois päältä...
Joo älä turhaan poista nattia... Jos kaikki softat ei toimi sen takia kunnolla niin sieltä voi kyllä ohjata portteja sinne sun koneelle ja sitte ne toimii. Älä luovuta liian helpolla Esim softamuuri on natin kanssa melko turha ku sun sisänen IP on eri ku ulospäin näkyvä eli kukaa ei sun koneelles näin ollen pääse
älä ota nattia pis päältä vaan käytä "port forward":ia,annat nati olla päällä > sitten laitat haluamasi portit "julkisiksi" >
nii no unohdin sanoo että tää motukka on lainassa palveluntarjoajalta resetoimalla pääsee kyllä säätään mutta sitte ei pääse nettiin
Voisiko joku neuvoa minua tässä purkissa lisää (Prestige-650HW-31). Mitkä kaikki portit uskaltaisi laittaa julkisiksi yms. Entäs jos käyttäisi tuota FULL Featurea?? Tahtoisin pistää koneen tietoturvasuojan kunnolla kuntoon. Jos jollain olisi tiedossa hyvä opas ko laitteen käyttöön mistä voisi opiskella kaikki niksit. NAT on täysin tuntematon minulle. Muutenkin noista purkeista ei tajua mitään, mutta jos joku nyt kehtaa neuvoa tyhmempää kaveria (meikäläinen) täällä niin kiva olisi. Miten muista asetuksista voisi säätää asetuksia kovemmalle. WirelesLan asetuksissa käytän 128-Bit web salausta. Mutta Channel mietityttää. Itse tällä hetkellä käytän 11. Entäs tuo MAC asetus? Kiitoksia tästä jo olevista kommenteista täällä. Sain lisää valaistusta
No kyl sä pääset resetoimallakii nettii mut sun pitää vaa laittaa asetukset uusiks ku siinä motukassa on varmaa oletuksena väärät säädöt... Ja miks se ees pitäs resetoida ku ohjaat vaa haluumas portit sinne sun koneelle
Tolla kanavalla ei ole merkitystä jos on vain yksi langaton verkko kuhan kaikilla laitteilla verkossa on sama kanava. Jos naapurilla on kanssa langaton verkko niin kannattaa sopia eri kanavat ja mielummin kanavalista eri päistä...kanavat kun ovat osittain päällekkäisiä. Vain 3 kanavaa voi olla samalla alueella ilman päällekkäisyyksiä. Kanavien päällekäisyys heikentää signaalien laatua ja yhteyden nopeutta.
miten saan muka niitä portteja auottua kun noilla oletus salasanoilla admin 1234 ei pääse sinne motukkaan konfimaan? mistä saan ne uudet säädöt jos resetoin ton?