Mulla on Samsung LCD-televisio, jolle saa natiiviresoluutiota 1366x768 tietokoneesta vain VGA-kaapelilla. Olisi mahdollista hankkia DVI/HDMI -piuha, mutta sitä kautta saa vain HDTV-resoluutiota 1280 x 720. Kummassa arvelette kuvan laadun olevan parempi? Niin ja jos joku sattuisi tällä kertaa tietämään keinon saada 1366x768 -resoluutiota HDMI-porttin kautta niin kertokaa ihmeessä! ' Kiitoksia.
Jos elokuvia/HD-materiaalia meinaat katsella niin HDMI:n kautta jos tuntuu kuvanlaatu olevan sillä parempi. Samalla tavalla se televisio VGA:n kautta joutuu scaalaamaan esim. 720p kuvan paneelille sopivaan muotoon. Monet eivät huomaa eroa analogisen ja digitaalisen signaalin välillä, mutta itse kuulun siihen ryhmään joka on todennut kuvan olevan huomattavasti terävämpi digitaalisen signaalin kautta niin LCD-tv:ssä kuin näytössäkin. Itse en VGA:ta ole käyttänyt enää 3-4 vuoteen, digitaalisena viedään näytölle ja tv:lle. Työpöytäkäytössä kannattaa sinun käyttää VGA:ta jolla saat natiivia sisään, muuten teksti suttaa pahasti ja sen lukeminen on hankalaa ja silmiä rasittavaa. Ei onnistu tuolla televisiolla HDMI:n kautta 1366x768 vaikka mitä tekisit.