Natin poisto?? Auttakaa nopeasti! :)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Kerttuli, Jun 20, 2007.

  1. Kerttuli

    Kerttuli Member

    Joined:
    Jun 20, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä täällä on ollut näitä keskusteluja samasta aiheesta mutta eipä se haittaa..

    Elikkäs olen koitellut monia eri tapoja poistaa Natin mutta en ole löytänyt sitä mistään, mistä sen voisi laittaa pois päältä.

    Modeemini on DPC2100 Series

    Elikkä haluaisin tänne viestejä jotka auttavat minua, ja pelkkiä ohjeita haluan, ei turhia kommentteja. KIITOS!

    Vastauksia nopeasti!!
     
  2. Shadows13

    Shadows13 Regular member

    Joined:
    Apr 12, 2005
    Messages:
    713
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Eikös natti ole reitittimessä :S?
     
  3. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Aluetta siirrän..
    Ja onko se nat varmasti päällä? Eli olet tarkistanut, että ulkoinen ja sisäinen ip on eri? Nat voi myös olla palomuurissa.

    Ja neuvo.. sitä ei kannata ottaa pois päältä, vaan jos tietylle sisäverkon koneelle on portti avattava, niin tee modeemiin/palomuuriin porttiohjaus haluamallesi koneelle.
     
  4. Kerttuli

    Kerttuli Member

    Joined:
    Jun 20, 2007
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oon verrannu näiti ipeitä ja sen mukaan mulla ei olisi nattia. mutta mistä pääsee nat asetuksiin ja miten laitan niitä portteja sit oikein? oma hosti cs 1.6 toimii, mutta kukaan ei pääse sinne sv_lan 0 komennolla, ja siis iipeeni mukaan mulla ei ole nattia, mutta bitcomet taas näyttää keltaista palloa, joka viittaisi nattiin, ja jos servuni ei johdu natista että muut eivät pääse sinne, mistä se sitten johtuu??

    mistä pääsee palomuurin nat asetuksiin? :eek:
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Jos http://whatismyip.com ja Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig sanoo saman IP:n niin sulla ei ole NAT:a päällä. Jos ne sanoo eri IP:n niin NAT on päällä. Jos NAT ei ole päällä niin sen asetuksia on ihan turha sörkkiä...if it ain't broken, don't fix it. Jos haluat päästä modeemin asetuksiin niin modeemin ohjeissa löytyy varmaan neuvot siihen.

    ...hmmm..pikaisella googletuksella selvis, että toi on ilmeisesti kaapelimodeemi? Kaapelinetti on vähän huono torrent käytössä, koska se ei ole FullDuplex yhteys. Eli paketteja kulkee vain yhteen suuntaan kerralla. Tämä aiheuttaa ongelmia torrenttien vilkkaassa maailmassa. Kokeilepa rajoittaa lähetysnopeuden vaikka 10kt/s nopeuteen. Sillä on vaikea saada ratioita kohdalleen, mutta saattaisi imutus jopa onnistua.

    EDIT: Löysin sen laitteen oppaan ja ei siinä edes ole NAT:a tai palomuuria...hallintakonsolista puhumattakaan.
    http://www.sciatl.com/products/consumers/userguidepdfs/webstar_userguides/4005527.pdf
     
    Last edited: Jun 21, 2007

Share This Page