Imuroin bitcomet ohjelman ja aloitin latailun, mutta nopeus ei päätä huimaa 40-50. ADSL-modeemin tyyppi: siemens efficient speedstream 5100. Ja nopeus 2Mb(elisa). Virustorjunta (mikäli edes kuuluu tähän asiaan?)on Norman. Olen myös natin takana, miten sieltä pois??? Eli apua kaivataan, kiitos.
Mikä ADSL-päätelaite sulla on käytössä? Yleensä laitteen manuaalista tai valmistajan nettisivuilta löytyy ohjeet, miten NAT:n saa kytkettyä pois päältä. Jos NAT johtuu palveluntarjoajasta, silloin se on hieman vaikeampi juttu.
sun modeemis ai ainakaa oo mikää maailman paras.. ei todellakaan.. se hädin tuskin kestää tota 2 mb linjaa mulla oli samanlainen ja sit ku elisa nosti linjan 4 megaan ni modeemi ei kestäny sitä. Tosta natista en osaa sanoo mitää. toimiiko sulla nopeudet normaalisti muilla ohjelmilla?
No joo. Miten se reakoi se laatikko kun ei kestä?? Eli hajoaako koko toosa? Olen meinaan huomannut, että yhteyksien saaminen on vähän tökkivää, eli kun menen nettiin, niin hakee esim. sitä elisan sivua kummallisen kauan. Mulla on toinenkin kone tässä (kytkimellä erotettu)samassa liittymässä, mutta vaikka se ei ole päällä, niin tuntuu vähän tökkivän.
tuo modeemi kyllä kuuluu minusta haukutuimpien modeemien top 10 listaan suosittelen ensalkuun modeemin vaihtoa vaikka pieneen kahviin ja käyt sitten ostamassa telewellin,zyxselin,d-linkin tai a-linkin modeemin ja ohitat nat:in laiteen ohjeiden mukaan vaikka ohjelmakohtaisesti virtuaalisella serverillä.
Tässä modeemissa ei käsittääkseni ole NAT:tia. Mulla alkoi myös tökkiä yhteydet joulukuussa , kun Elisa nosti nopeuden 1m->2m . Täytyypi harkita modeemin vaihtoa. Ei ihme että sen sai ilmaiseksi liittymän kanssa. Mutta tossa on vielä datat. http://www.efficient.com/subscriber_networks/pdf/dslmodems.pdf
no siis mulla ilmeni tuo epäkuntoisuus silleen et ku imutin hetken esim 300 kB/s ni kesti 5 minsaa ni se tippu 15 kiloon. Tämä jälkeen tein nopeustestin joka ilmoitti kans et nopeus tippunu. Käynnistin modeemin uudestaan ja taas toimi hetkenm, jos imutteli 150+ kb/s ni sillo se ei viel kosahtanu mut jos mentii reilusti 200 päälle...kosh... soitin elisalle ja ne sanos se malli ei kestä 2 megaa enempää.sain takuusta uuden ja paremman. nyt on a-linkin toi roadrunner mis on 4 porttia et voi laittaa vaik lähiverkon pystyy. kestää kuulemma 10 Mbit Toi Nat mua ihmetyttää kyl tos mallis. Et olisko se sitte kenties uudistettu malli. Koska elisal ne sanos et siitä on kaks mallia, toinen kestää sen 2 megaa, ja toinen paranneltu 8 megaa
Kiitos hyvistä neuvoista, nyt täytyy katsoa onko takuuta jäljellä ja hajoittaa ei kun säätää tuota modeemia...