Onko jollakin kokemusta Navigonin huollosta? Navigonin näyttö meni rikki ja huoltoon varmaan pitäs laittaa. Mitähän moinen lysti maksaa?
Kannattaisi varmaan kysäistä Navigonin asiakaspalvelusta missä voisi Suomessa kyseistä laitetta huoltaa. Sieltä sitten hinta-arviota huollolle. Mutta voisin kuvitella, että halvemmalla pääsee ostamalla uuden. Paitsi, jos navigaattorisi on joku yli 300€ maksava huippumalli. Perus navigaattoreitahan saa alle huntilla jo joka paikasta.
Kyseessä malli 7210. Kone laitettu huoltoon. UPS haki laitteen kotoa ja toimittaa laitteen korjauksen jälkeen. Kuuluu palveluun. Odottelen laskua arvio että vaihto maksaisi 50e->
KOKEMUKSIA NAVIGONIN TAKUUHUOLLOSTA. Hankin keväällä 2010 uuden Navigonin lippulaivan, 8450Live-mallin. Vajaa 2 kk laiteen käyttöönotosta näytön yläreunaan ilmestyi 2 valkoista vaakaviivaa. Tarkoitus oli ottaa navigaattori ulkomaan automatkalle mukaan. Sain Navigonnilta ohjeet toimittaa laitteen Saksaan takuuhuoltoon UPS:n kuriirikuljetuksella. Toimitus meni perille nopeasti. Siitä sain nettikuittauksen Track&tracella. Tätä kirjoitettaessa (21.6.2010) navigaattori on ollut jo 8 viikoa huollossa eikä loppua näytä tulevan. Sähköposteihin vastaillaan mekaanisen pahoittelevasti eikä mitään lupausta laitteen kuntoon saamisesta anneta. Puhelimitse on vaikea tavoittaa ketään. Ja jos jonkun ystävällisen asiakaspalvelijan saa kiinni, niin asia ei edisty lainkaan: kuulet vain ystävällisellä äänellä sen, että ollaan pahoillaan ja tehdään parhaamme. Vähintä mitä olen pyytänyt, on että toimittaisivat viallisen laitteeni takaisin matkani ajaksi tai lainalaitteen korvaamaan viallinen matkan ajaksi. Kumpaakaan ei ole suostuttu hoitamaan. Joudun todennäköisimmin hakemaan kaupasta toisen navigaattorin ennen matkalle lähtöä. Uusi merkki ei ole takuuvarmasti ole Navigon. Olen todella pettynyt Navigonin laatuun ja erityisesti surkeaan huoltoon. Jos harkitset Navigonin hankkimista, niin varaudu Saksassa olevaan huoltoon, jonka nopeus ei kokemusteni mukaan vakuuta. En voi suositella kokemusteni perusteella merkkiä kenellekkään. Tein vain kaksi virhettä: 1. Ostin Navigonin 2. Toimitin sen vähäisen käyttöä haittaamattoman vian takia huoltoon reilu 2 kk ennen loman alkua Jälkiviisaasti olisin käyttänyt sitä viallisesti ja laittanut huoltoon kun sillä on vaikka 4 kk aikaa tulla korjatuksi. HARKITSE JOS OLET OSTAMASSA NAVIGONIN.
No minulle jäi hyvä kuva huollosta laite kotoa takaisin kotiin kolmessa viikossa näyttö vaihdettuna ja varustettu suuremmalla muistilla.