Kun katselin palomuurin logia, niin huomasin,että tähän kyseiseen ndisuioon on yritetty yhteyttä vähän sieltä ja täältä. No palomuurihan on plokannut ne, mutta mikä tämä ndisuio oikein on. Se löytyy windowsin system32:n drivers osiosta. Voiko sen huoletta poistaa?
pistä kuukkeli asialle,eli kyseinen tiedostonimi googlen hakukohtaan niin sieltä selviää mistä on kyse.en muista itse mikä se on joten siitäsyystä ehdotin googlea.aina jos on epäselvä exe tai joku muu niin ainakin itse olen löytänyt tiedot sieltä. myös tätä:http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm toivottavasti oli apua.
FILENAME: Ndisuio.sys. PROGRAM NAME: NDIS User I/O. DESCRIPTION: Internal Windows driver; performs internal communications tasks within Windows. Omalla googletuksella en oikein päässyt selvyyteen mihin tuota tiedostoa *oikeasti* tarvitsee, joten suosittelen jättämään sen paikoilleen ja poistamaan vasta jos joku antivirus ohjelma niin suosittelee.
Enempi googletus olis antanut seuraavaa: NDISUIO is a connection-less, NDIS 5.1 compliant protocol driver. It allows user-mode applications to establish and tear-down bindings to network adapters (Ethernet, WLAN etc.) Further, it also supports setting packet filters, sending and receiving data, and handling plug-and-play events. Therefore, as an NDIS_aware component, NDISUIO can directly open an NDIS miniport driver (i.e. network card driver) to send requests, set, and query information. Eli summa summarum, ei voi / ei saa poistaa.
Jep... taisin sivuuttaa tuon kokonaan. ____________________ Voisi olettaa että tuon "...can directly open an NDIS miniport driver (i.e. network card driver) to send requests..." -ominaisuuden takia jotkin tahot kolkuttelevat palomuuria.