Tuolla uudella Express softalla nyt tullut tehtyä muutama kiekko kun on sen verran mukava käyttää. Saa valikot ja chapterit tehtyä lentäen. Ainoa vaan mitä en ole onnistunut saamaan toimimaan on subtitlet. Kuvittelin että käännösvaiheessa VobSub heittäisi omat taikatemppunsa kehiin mutta itse en ole tässä onnnistunut. Mahtaako jollain olla neuvoja vai hoidanko homman edelleen TMPGEnc:llä?
Mä en käyttäis neroa miksikään milloinkaan mitenkään miksikään kääntääkseni mitään miksikään mitenkään millekkään. Ja en kyllä löytänyt mitään subseihin viittaavaa vaikka kuinka etsin.
Juu, chopper on oikeassa: Nero on hyvä poltto-ohjelma, mutta leffan kääntämiseen kelvoton verrattuna kunnon pakkereihin. Suosittelen DVD2SVCD+TMPGEnc yhdistelmää, teet sitten VCD- tai SVCD-levyjä. Sillä onnistuu alkuperäiset chapterit (jos lähteenä on DVD, muuten ne voi itse määritellä). Valikot ei onnistu, mutta tarvitseeko niitä edes kun levyllä on pelkkä leffa..? Toinen vaihtoehto on pelkkä TMPGEnc ja authorointi vaikka VCDEasylla, jolla onnistuu chapterit myös.
Miks te dissaatte nerovisionia? Koska se on "kaupallinen"? Buhaha! IMHO hemmetin kätevä ja nopee ohjelma, suosittelen varsinkin jos ei kiinnosta/osaa conffata asetuksien kanssa vaan haluaa vain saada aikaan toimivia levyjä nopeasti.
Juurihan tuossa yllä todettiin että nero on hyvä [bold]poltto[/bold]-ohjelma. Ja siihen tarkoitukseen sitä lähes poikkeuksetta suositellaankin täällä. Niinhän ne kunnollisetkin pakkerit ovat "kaupallisia".. Helppo ja nopea se on toki, mutta kuinkas kätevästi liität siihen tekstit mukaan esim. avi-käännössä..? Eipä tuossa TMPGEnc:ssa, VCDEasyssa ja/tai DVD2SVCD:ssäkään kauheasti niitä asetuksia ole ja ohjeet löytyy valmiiksi. Kuinkahan monta kertaa on jo kysytty: "miksi kuva on väärin päin???" Eihän tuo tietenkään haittaa, jos vaan viitsii jokatoiselle leffalle kääntää telkkari ylösalaisin.. Ja kaikkein suurimpana syynä vielä edelleen: LAATU. Et ilmeisesti ole vielä nähnyt "kunnolla" tehtyä kahden CD:n SVCD-leffaa, jota ei helposti edes erota DVD-versiosta..? Ja kaiken lisäksi tehtynä muutamalla hiiren klikkauksella DVD2SVCD+CCE -yhdistelmällä. Että siksi emme neuvo ihmisiä käyttämään Neroa videon pakkaukseen. Jokainen tietysti saa tehdä homman millä haluaa, mutta koska siihen on parempiakin keinoja, suosittelemme niitä.
Täysin samaa mieltä ajs:n kanssa. Nero on ihan hyvä ja monipuolinen polttosofta, mutta ei sillä oikein muuta kannata tehdä. Hidas, huonolaatuinen pakkeri ei ole se paras vaihtoehto kun halutaan VCD/SVCD:tä tehdä...
Ok, I stand corrected. Varmasti saa parempaa laatua jollain muilla ohjelmilla, ja tmpgencciä olen itsekkin käyttänyt ja myönnän kyllä että varsin kätevä ohjelma. Itse tykästyin nerovisioniin lähinnä siksi kun se on niin vaivaton! Pakkaa, polttaa ja authoroi samalla kertaa.. En myöskään osaa vaatia kovin korkeaa laatua koska olen kääntänyt vasta muutamia leffoja ja nekin aveista, ei dvd:ltä. Mutta, jos ja kun alan laatua vaatimaan, lupaan kokeilla dvd2svcd:tä!
....mutta onnistuuko se subien liitos jollain poppakonstilla tuossa Nero Visionissa vai ei? Jos ei niin kakka softa:=))