voisiko joku laittaa infoa, miten perusasetukset tulisi nerossa olla, kun polttaa vcd:tä? Yksi on kyllä jo tehty, mutta polttaminen kesti älyttömän kauan. Kone ei tosin ole mikään tehomylly. Olisiko jollain antaa aikaesimerkkejä, eli minkälaisella koneella on kestänyt polttaa joku levy kuinka kauan. Vai vaikuttaako koneen muistit sun muut tähän kuinka paljon?
Mitä olen itse tehnyt vcd:eitä Nerolla niin polttonopeus on verrannollinen polttavan aseman nopeuteen..
Jos se video on on jo valmiiksi VCD-muodossa (MEPG ja oikea resoluutio/kuvataajuus), polttamiseen kuluva aika riippuu vain CD-polttimen nopeudesta (1x asema -> ~ 1h, jos täysi levy, 2x -> 0.5h jne.). Alussa kuluu lisäksi aikaa filen tarkistukseen, jos asetuksissa olet määrännyt ohjelman tekemään sen. Jos taas annat Neron muuttaa videon VCD:ksi jostain muusta formaatista, koneen teho vaikuttaa suoraan asiaan eikä sitä juuri millään voi nopeuttaa. Kuvanlaatu Neron muunnoksisssa on huonompi kuin jollain erillisellä ohjelmalla.
Moni väittää että vcd poltossa kannattaisi käyttääkin vain enintään 4x nopeutta, jos tahtoo levyjen toimivan kotisoittimessa. Oma cd-poltin on kiinni 266Mhz koneessa ja n 60minuuttisen videocd:n poltto kestää noin 20 min.
kiitoksia näistä. nyt olen jo paljon viisampi. latasin tuon TMPGEnc:n ja sanottiin, että sillä on 30 vrk kokeiluaika. Mitä tuon ajan jälkeen tapahtuu? Yleensähän ei mitään tai sitten joku ominaisuus ei enää toimi. Onko tarvettaa ostaa?
Eli kute lateh81 kertoi, VCD:tä voit tehdä 30vrk:n jälkeenkin, SuperVCD:eitä (MPEG2) kannattaa kokeilla ennen ajan päättymistä.
yritin purkaa tuota TMPGenc -tiedostoa ja siis asentaa ohjelmaa, mutta herjaa, että could not write data into a file which had been previously opened. Most likely cause is the disk is full or write protected. Levyllä on kyllä tilaa... Mikä vikana? *EDIT* sain ohjelman purettua ja avi:n muuttamiseen meni jälleen monta tuntia aikaa. Tämäkin kai johtuneee koneen resursseista...? Itse poltto vei alle 20 min, mutta levyllä ei ole ääntä... alkuperäinen oli siis video clippi ja äänen kanssa. GSpot kertoo että audio format on muotoa divx (same as wma) (0x0161) DivX Networks. Tukeeko TMPGEnc tätä vai ei? Pitääkö audio erotella filmistä vai mitkä TMPGEnc:n asetukset pitäisi olla, jotta äänikin tulee mukaan?