Moi. ongelma o polttaessa cd ja dvd levyille aveja ja mp3 iso muodossa. mutta monikaan dvd soitin ei lähde lukemaan poltettua levyä. millä moodilla pitäin polttaa että soittimet lukisivat levyjä vai voisko olla dvd-rom asemasta kiinni???
Jos aveja poltat niin ne pitää ensin muuntaa formaattiin jota dvd-soitin ymmärtää eli dvd:ksi, divx:si tai joksikin muuksi. Mp3-cd:n pitäisi kyllä toimia. Kyllä useimman dvd-soittimen pitäisi lukea niitä. Elikkä poltattaessa noita mp3:sia niin olet polttanut datana? Tai valinnut sieltä sen polta mp3 cd tms. Nero visionilla saat käännettyä noita elokuvia tuohon dvd-muotoon. Tekstien tuki pitäisi saada poistamalla \program files\common files\ahead\dsfilter\NeVideo.ax Sitten sinulla pitäisi olla ffdshow ja siinä asetukset kunnossa.
Totanoi niin, mä joskus aikoja sitten pystyin polttamaan .avi -tiedoston dvd levylle Neron kautta jotenkin sillein, et valittiin joku elokuvan tekeminen tjmsp. ja sitten siinä jokaisesta .avi tiedostosta tuli ikäänkuin yksi jakso. Elikkä kun DVD:n laitto DVDsoittimeen niin siihen aukesi joku kuva ja siinä oli vaikka Chapter 1 ja jos sen siihen oli Nerossa suunnitellu ja painoi jakso 1:stä niin elokuva eli .avi tiedosto lähti pyörimään. Yritin tossa justiinsa etsia Nerosta sitä kohtaa että vois tehdä noin mutta enpä löytänyt. Mulla on Nero6. Muistaako kukaan käyttäneensä tällästä? EDIT: Ongelma olikin Nero Vision 2 puuttuminen. Siinä on sellainen optio että "Luo uusi elokuva"
Siis onnistuuhan ne avien poltto kun klikkaat "polta data levy"(jotain siihen tyyliin) ja siitä sitten valitset mitä avija haluat polttaa siihen levyyn. Dvd-soitimen pitäisi toistaa levyn jos soitin tukee niitä .
Niin kyllähän se niinkin onnistuu, mutta ainakin minun tapauksessa, DVD-soitin ei toista sellaista levyä. Siksi käytänkin tuota monimutkaisempaa Nero Vision Express 2:sta.
Siis kuten tuossa ensimmäisessä viestissä kirjoitin, niin nero visionilla onnistuu elokuvien poltto dvd:ksi, mutta siinä saa leikkiä jotta saisi tekstit mukaan. Eli pitää poistaa tuolta tällainen tiedosto: \program files\common files\ahead\dsfilter\NeVideo.ax Sen jälkeen nero alkaa käyttämään ffdshowta tuohon koodaamiseen joka sitten tukee tekstejä. Eli siis kyllä nerolla saa poltettua ne leffat, mutta se ei suoraan tue tekstejä. Yksikään dvd-soitin ei tue .avi elokuvia, poikkeuksena tietenkin divx:llä koodatut elokuvat, mutta sitten pitää olla dvd-soitin joka tukee divx:ää muuten ei ole mitään apua polttaa sitä tuossa muodossa. Kaikilla muilla koodekeilla koodatut leffat täytyy muuntaa johonkin dvd-soittimen tukemaan formaattiin. Jotka eivät ole ainakaan aveja. edit. typoja edit 2. Pikaisen vilkaisun jälkeen nämä ovat yleisimmät formaatit mitä toistaa: DVD Video -toisto VCD-toisto Super VCD -toisto (svcd)
Joo ite yleensä liitän .aviin tekstit WinAVI Video Converterilla ja käytän kanssa ffdshowta jne.. Toivottavati ei mee OT
Oliskohan siinä eroa millä ohjelmalla polttaa? minulla on nero mutta pitäiskö vaihtaa muuhun? Asema on nec-2510a ja firmware 0n 2.16. nero ei anna mulle valita kuin mode1? mikä mode2 on? aluekoodin katsoin ja se on aluekoodi2. tulee mieleen että tuossa asemassa on jotain häikkää. millä ohjelmalla te muut poltatte toimivia levyjä. Olenko ainoa jolla on tälläinen ongelma. ja sekin mitä epäilen että ne joilla ei ole dvd-soittimessa aluekodeja niin niillä toimii. voisinko jotenkin poistaa kokonaan ton aluekoodin käytöstä vai olisko ainoa keino ostaa parempi asema. millaisilla asemilla poltatte.
Kaverilla ei toimi mun polttamat levyt mutta toisen kaverin polttamat levyt sen sijaan toimii ja kolmannella kaverilla ei sit hänen polttamat levyt toimi?
Sulla pitää olla Neron uusin versio jolla poltat videopätkät (on ne sitten avi tai mpeg-muodossa) luo dvd-video valikko löytyy uusimmasta Nerosta. Ja sitten vain lisäät videopätkät Neroon Lisää-painikkeella, teet valikot ja poltat DVD:n vaikka 4x nopeudella vaikka dvd-r/rw tukisi 8x tai 16x nopeutta. Voit luoda sillä myös VideoCD:n (VCD) tai Super VideoCD:n (SVCD). Itselläni dvd-soitin myös joka EI toista DivX tai Xvid ja avi-muotoisia videoita. Tv:ssä ja 6.1-vahvistimessa kiinni. Tietokoneen voi liittää teeveeseen myös tai dvd-videoihin mutta itsellä ei ainakaan ääni tullu kunnolla ja videon/äänen laatu heikko kun normaalit piuhat. HIFI-laitteet maksaa vain nykyään niin paljon..
Kaikista kummallisinta on että kaverin polttamat videot ovat avi, mpeg videoita ja ne toimivat siinä soittimessa mutta minun polttamat avit eivät. se on aiheuttanut kummastusta. myöskään noi mp3 eivät minun polttamina toimi ja kaverin polttamat tomivat. olen tullu siihen ajatukseen että nec on sellainen dvd rom asema mikä on nähtävästi aika susi. ainoostaan kaveri volttaa sonic poltto ohjelmalla ja täytyy ilmeisesti kokeilla tuota ohjelmaa.