millä komennolla saan komentoriviltä serverilta viestin samalla domainilla eli toimialueella oleville kaikille koneille? yritin net send viesti /users - mutta se ei ole auttanut.
Eka linkki Googlella http://www.computerhope.com/nethlp.htm NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message
Palomuuri tuskin, mutta kannattaa katsoa onko viestinvälityspalvelu käytössä/toiminnassa. Eli käynnistä -> Suorita -> services.msc Katso onko tuolla viestinvälityspalvelu päällä. (messenger service) Edit: ja tuo palvelu pitää olla käytössä sekä lähettävässä että vastaanottavassa koneessa
siis onnistuuko tämä muulle kuin paikallisen verkon koneille vai voinko minä vaikka naapurin pojalle viestiä pistää jos vaan tiiän ip:n?
No nyt heräs kiinnostus!!!Siis miten toi menee.Jos kaverin ip olis esim 111.111.111.111 niin mitä kirjotan tonne komentoriviin et saan lähetettyy sille viestin?
siis miks mulla ei ole tota käynnistä -> Suorita -> services.msc viestinvälityspalvelu käytössä/toiminnassa (messenger service) sitä ei vaan lue tuolla??? käyttis on win xp fin
net send 123.123.123.123 "There is hope!" tuon pitäisi toimia(IP osoite tietenkin vaihdettava), XP:n SP2 taitaa ainakin oletuksena ottaa tuon viestinvälityksen pois käytöstä, samoin osa palomuureista blokkaa tuon ainakin oletuksena.
Laitoin sen päälle omasta mielestäni,mutta en saanut siltikään lähetettyä viestiä.Kun painan entterii kirjoituksen jälkeen niin ei tapahdu mitään. Nyt kun ootin vähän aikaa niin tulee aina vaan että "viestitunnusta ei löydy verkosta".
Ja jos tuota koittaa koulusta, työpaikalta tms. laitoksesta, niin ylläpito on voinut estää sen käytön.
colazolle: jos sulla on windows suomen kielellä, niin se messenger service on siellä listassa nimellä viestinvälitys EDIT: typo
tiedättekö muuten kukaan että toimiiko tuohon ip:n tilalle myös ip:stä teetetty helpommin muistettava urlin kaltanen kirjainyhdistelmä. esim nyt vaikka kumiorava.afraid.org
kumiorava joo siis mä oon ettiny jo kolmeen kertaan mut ei mul ole mitään viestiin liittyvää koko listassa. en sit oikeen tajuu . mistä voisi johtua???