Netin jakaminen ongelma!!!

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by hipitihop, May 16, 2010.

  1. hipitihop

    hipitihop Member

    Joined:
    Nov 23, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli homman nimi siis,

    mulla on modeemi neljälle koneelle (telewell 501)
    ja pöytäkoneella netti toimii hyvin (siis piuhan päässä).
    nyt tarttis saada läppärikin toimimaan saman modeemin kautta yht'aikaa pöytäkoneen kanssa. Mutta läppäri ei löydä nettiä, löytää kyllä 2 kpl salasanalla suojattua wlania, mut ei langan päässä olevia. Ja mulla kun ei oo wlan modeemii, ni tarttis saada se toimii piuhalla.

    Jouduin viikonloppuna ajamaan Vistan kyseiseen läppäriin uudestaa,
    joten voiko siellä winukassa olla jotai pielessä..?
    mitään nettiasetuksia en oo menny muuttaa, ja laitehallintaki sanoo et verkkokorttikin toimii oikein.
    Sit viel semmonen, et onks sil välii ku läppärin verkkokortti on 10/100 ja pöytäkoneen kortti on 10/100/1000 ?
     
  2. Insomniu

    Insomniu Member

    Joined:
    Jun 17, 2008
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ensiksi toki varmistat, että käyttämäsi RJ45 kaapeli on ehjä. Voit kokeilla sitä käyttämääsi kaapelia vaikka pöytäkoneen ja modeemin välillä. Sen jälkeen kytket käyttämäsi RJ45 kaapelin läppäriin ja katsot, antaako se mitään ilmoitusta. Todennäköisesti, sulla on läppäriltä otettu pois käytöstä langallinen yhteys. Verkkoasetuksita otat langallisen yhteyden käyttöön ja otat langattoman yhteyden pois käytöstä.

    Nopeasti mitään muuta vikaa en keksi, ellei modeemia ole käsin menty säätämään, jolloin siellä voi olla vaikka mitä nurin. Helpoiten varman korjaat painamalla Reset nappia. Reset nappi löytyneen modeemin takaa, kun kerran Telewell kyseessä.
     
    Last edited: May 22, 2010
  3. hipitihop

    hipitihop Member

    Joined:
    Nov 23, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    piuha toimii hyvin, kokeiltu on kaverin läppärillä.
    verkkoasetuksilla oon ottanu wlanin pois päältä ja langallisen laittanu päälle (ofc)

    oon yrittäny kaikkee mahollist ja melkee mahotonta ja silti se vaa tökkii...
    en tiä pitäiskö viel uudestaa asentaa se winukka...
     

Share This Page