Netin jakamisessa toiseen koneeseen on ongelmia Buffalo airstation G54 avulla

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Joon33, May 27, 2008.

  1. Joon33

    Joon33 Member

    Joined:
    Jun 18, 2007
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro!

    Eli nyt on ongelmia Buffalon kanssa. Olen jakanut nettiä toiseen koneeseen buffalon kanssa ilman ongelmia jo 1v, mutta vähän aikaa sitten se vain lopetti netin jakamisen. En pysty menemään sen kanssa nettiin vaan pelkästään kaapelimodeemin avulla. Olen koittanut aikamonia konsteja, mutta tuloksetta. Kun menen sinne buffalon hallinnointisivulle (192.168.11.1) ja sieltä haen DHCP:tä, niin se löytää sen, mutta kun tarkista yhteyden ('check connection'), niin DHCP:n kohdalla lukee pienen yrittämisen jälkeen "not checked". Sitten palaan takas tuonne 192.168.11.1 ja siellä lukee "DCHP auto acquiring", Eli tuon DHCP:n kanssa on kait se ongelma. Tietokoneet ovat liitetty toisiinsa kaapeleilla. Mulla on kaikki TCP/IP asetukset kunnossa ja DHCP käytössä. Olen koittanut resetoida airstationia, mutta se ei ole auttanut. IP-osoitteeni on ollut minun koneeni kohdalla kunnossa, mutta toisen koneen ip on 169 alkuinen, eli se ei toimi. Olen sieltä koittanut saada sen automaattisesti vaihdettua airstationille sopivaksi, mutta XP ei anna tjsp. Olen myös koittanut sitä manuaalisesti, mutta ilman tuloksia.

    Miten saisin reititettyä nyt netin näille molemmille koneille? Jos joku älysi tuosta tekstistä jotain ja osaa auttaa, niin en laittaisi sitä pahitteeksi. Kyselkää vaan kaikkea mitä haluatte, niin koitan antaa parhaimpani mukaan informaatiota.

    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. Joon33

    Joon33 Member

    Joined:
    Jun 18, 2007
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ei tarvitsekkaan! Toimii!! voi poistaa
     

Share This Page