Netin kanssa ongelmia

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Small_O, Jul 25, 2010.

  1. Small_O

    Small_O Member

    Joined:
    Jul 25, 2010
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeilin selvittää isän nettiyhteysvikoja, mutta en vain millään saanut päähäni mikä voisi olla vikana, kyseessä on Acer Aspiren Globetrotterilla toimiva netti (vähän sama kuin mokkula, probably?) ja Windows Vista käyttis.
    Ensinnäkin, hänen luona yhteys katkeilee jatkuvasti. Pysyy jonkun 30sek - 1min päällä ja valittaa, että jollakin toisella on sama ip-osoite verkossa. Tuon ip-osoite ongelman sain poistettua yksinkertaisella: ipconfig /release ja sitten ipconfig /renew komennolla, ja laitoin käytöstä pois Wlanin.
    Ei auttanut, yhteys katkeili vieläkin. Noh toin hänen läppärinsä omaan kotiini, jotta voisin kattella sen kans vähän pidempään, ja kuis ollakaan, mun luona netti toimi moitteettomasti, jopa läppäri-bluetooth-kännykkä-netti kokeilullani.
    Heitin itse pienen hypoteesin ja haluaisin varmistusta tälle, tai toisenlaisen ratkaisun:
    Jos hänen asuinalueellaan on jokin "signaali" tai joitain häiriötekijöitä, jotka estävät mokkulan käyttöä ja pidän itse 50 metrin päässä sijaitsevaa poliisiasemaa syyllisenä.
    Ja spesifikaatiot vielä: Läppäri on Acer Aspire 8410T, tämä nettisiru on soneran, isäni luona koneiden välinen lähiverkko toimi, mutta nettiin ei päässyt ja itse asun ulompana kesustasta kuin isäni (Vaasa)
     
    Last edited: Jul 25, 2010
  2. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Voihan siellä olla vain huono signaali? Ihan tavallista, että toinen operaattori kuuluu paremmin kuin toinen. Poliisi laitoksella voi olla käytössä voimakkaita radiolaitteita jotka voisi varmaan häiritä, mutta epäilen.
     
  3. Small_O

    Small_O Member

    Joined:
    Jul 25, 2010
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juuh, toi selvisi loppujen lopuksi. Sillä alueella on "liikaa" mokkulan käyttäjiä ja soneralla tuli kapasiteetti ongelmia, mutta en oikein usko vieläkään tota :p.
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,158
    Likes Received:
    1,220
    Trophy Points:
    243
    No tuo kuitenkin on tavallisin syy Soneran mokkulaongelmiin.
     

Share This Page