Netin nopeus

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jwx143, Jul 16, 2009.

  1. jwx143

    jwx143 Regular member

    Joined:
    Apr 9, 2006
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sellasta kysyisin että nyt kun loppuu laajakaista sopimus niin tarvisi solmia uutta sopimusta ja tässä mietin että mikä olisi hinta laatusuhteeltaan paras kaista nopeuden puolesta.

    eli, tällä hetkellä on 2 konetta 24/7 netissä ja sitten 2 konetta silloin tällöin näiden lisäksi, ja sitten on vielä xboxi:kin netissä.

    laajakaista tarjoajana tulee olemaan saunalahti tai elisa koska vain he tarjoavat tänne korpeen yhteydet.

    mutta siis kuinka nopea yhteys vähintään pitäisi olla että netin käyttö on sujuvaa, verkkopelaamiseen ja tiedostojen latailuun yms...

    itse olen miettinyt että varmaan se tarvisi sen 8mb olla mutta pärjäisikö 2mb:sellä? olen myös harkinnut että josko hankkisi 24mb: kaistan, mutta se tarvisi varmistaa palveluntarjoajalta saako sillä täyden hyödyn irti täällä...
     
  2. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuohon ei nyt ole mitään yhtä järkevää vastausta, menee enemmän oman maun puolella sekä mihin sitä on tottunut.

    Mikä yhteys sinulla on aikaisemmin ollut?

    Vaikutat aika kovan luokan käyttäjältä, itse sanoisin heti että: "24/1", mutta tuohan riippuu hinnasta. Katso tarkkaan mitä ISP:t tarjoavat ja millainen hinnoittelu heillä on. Lopulta mieti mitä olet valmis maksamaan. Yleensä 8/1 ja 24/1 ero on joku ~10e (hatusta heitin), niin itse maksaisin ainakin kympin enemmän :)
     
  3. jwx143

    jwx143 Regular member

    Joined:
    Apr 9, 2006
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    juuh 8mb kaista on ollut aikasemmin ja se maksaa 41,90€ ja 24mb kaista maksaa 49,90€

    mutta elisan viihde kaista joka sisältää digipoxia yms... ja sisältää 24mb netin maksaakin sen 39,90€ elikkäs sellasen sitten tilailen jahka sopimus edellisestä kaistasta raukeaa... kiitoksia paljon!
     
  4. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu itse menisin pelittämään tuo viihdekaistan kanssa :D
    Ihan "ok" hinta tuo 40e/kk 24/1.

    Mutta ei mene letut aina tasan, itse maksan 100/10 yhteydestä 20e/kk.
    Epäreilua nämä asiat :/
     
  5. jwx143

    jwx143 Regular member

    Joined:
    Apr 9, 2006
    Messages:
    197
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    sitä se teettää ku asuu täällä korvessa isolla tontilla isossa talossa, pakko se on jostain sit tinkiä, tässä tapauksessa netti yhteyden hinnassa esim ;)
     
  6. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Ei sitä tarvii korvessa asua, että sorsitaan netin nopeudessa. 8/1 on kuitenkin minimi mitä kannattaa ottaa. Alle 8M yhteys tuntuu jo perus surffailussa turhina odotusaikoina. 24M yhteyden hyödyntäminen vaatii jo vähän rankempaa käyttöä ja itse huomasin, että pärjään mainiosti ilman.
     
  7. Tnk

    Tnk Member

    Joined:
    Aug 15, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joka korpeen ei saa edes tuota 8-megaista, joko liian pitkän linjan tai verkonhaltijan puutteellisen tekniikan takia. Joskus jopa kaupungeissa kun sopivasti huonossa paikkaa, 8/1 ei toimi.
     

Share This Page