Netin pätkiminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mirpa, Sep 25, 2004.

  1. mirpa

    mirpa Member

    Joined:
    Sep 25, 2004
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Meillä on ollut ajoittain ongelmia netin kanssa. Ostimme uuden koneen, jossa on XP-käyttöjärjestelmänä. Modeemina meillä on Telewell 100b 2 versio. Meillä teki muutaman päivän sitä, että kesken sähköp. kirjoittamisen kone onkin potkassu ulos, mut saman tien linja oli kuitenkin auennut uudelleen.... Asensin uudet ajurit ja se tuntui auttavan. Lähinnä kysyisinkin, onko normaalia, että pitkään käyttämättömänä päällä ollut yhteys käy pois päältä... (toivottavasti saitte selvää.....)
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Ei sen ADSL yhteyden pitäisi katketa normaalisti.
    Tosin huoltokatkot tai jotkin ongelmat linjassa saattavat katkaista yhteyten satunnaisesti.
     
  3. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla oli joskus samanlainen ongelma. Ensin mulla kans katkes ja nous omineen ylös sen jälkee alko tapahtumaa sitä et yhteys ei noussu ku buuttaamalla modeemin ja syynä oli vika tohon puhelinrasiaan tulevassa johdossa ja ne vaihto sen siihen varajohtoon ja alko toimimaan (sitä ennen ne kyl vaihto jakamonm, reitin ja koko tekniikan puh. yhtiön. toimesta). Eli veikkaan et sul on sama vika. Kannattaa soittaa sinne paikalliselle Puh. Yhtiölle ja mainita asiasta ni ne alkaa tutkimaa asiaa.
     
  4. kaller

    kaller Regular member

    Joined:
    May 11, 2004
    Messages:
    485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    olen kuullut että ainakin saunalahden nettiliittymissä on yhteyden oston alkuvaiheessa olla samanlaisia ongelmia....itselläni oli samanlainen ongelma. verkkokorttina minulla oli jokin telewell. muutin pakettia ja alkoi heti pelittämään
     
  5. mirpa

    mirpa Member

    Joined:
    Sep 25, 2004
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itse asiassa nyt olen huomannut, et vaikka olis potkassu netistä (siis tulee maininta onlinetila...), ni takas pääsee painamalla yritä uudelleen. Ja jos tän jälkeen käy kattoos verkkoyhteyttä, näyttää modeemi olleen päällä koko ajan....

    Eli onko tää kuiteski ihan normaalia!!!!!

    Kiitti etukäteen...
     
  6. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei se normaalii oo... Se linja onkii oikeestaa koko ajan pääl mut se singnaali vaa heikkenee niin paljo et se droppaa linjalta (joka tosiaa viittais huonoon puhelinlinjaan)
     
  7. ram77man

    ram77man Member

    Joined:
    Jul 1, 2004
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Elisalla on yhteydet pätkiny Tampereen alueella jo kolmisen viikkoa eikä mitään syytä ole ainakaan Elisassa itsessään, heidän itsensä mukaan. Kaiken muun syyksi yhteyden katkeaminen on jo yritetty laittaa (modeemi, puhelinjohdot, oma taitamattomuus, Taiwanin taifuunit), mutta koko homma näyttää kuitenkin olevan operaattorin syytä...
     
  8. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei se edelleenkää oo välttämättä ISP:n syytä... Se voi olla (aika todennäköstä jopa) et Tampereella on vaa huonot puhelinlinjat tai sitte jossaa kohtaa piuhaa on murtuma ja se vaikuttaa sitte isolle alueelle. Mut se tapa miten Elisa toimii on aika outo... Ne EHKÄ soittaa sitte joskus ku ongelmaa on jatkunu pari kk sinne paikalliselle puhelinyhtiölle ja kyselee mikäköhän olis ehkä vikana. Sitte ne pähkäilee sitä asiaa taas muutaman kk ja sen jälkee se puhelinyhtiö on ehkä oma-alotteisesti sen vian korjannu Elisan siihen suurempia puuttumatta. Mulla oli se pätkimis ongelma just Elisan kanssa ja 2 kk sitä ne pähkäili kunnes vaihoin Baanaan (paikallisen puhelinyhtiön tarjooma liittymä) ja meni viikko ku mun linja pelas täysin ja sain jopa hyvitystä (Elisalta en saanu ku pahotteluja). Ja se irtisanominenkii oli Elisalla hurja probleema ku sinä päivänä jona mun liittymän piti irtisanoutua se ei mennykkää poikki ja soitto Elisalle (about viikko ton jälkeen) paljasti ettei siellä oltu ees alettu tekemää sitä irtisanomista. Elisa on aika totaalisen perseestä sanoisin.. Mikää ei siellä toimi ja info ei liiku. Jos sitä vikaa jossaa on voi olla varma et siinä kestää vuos ennen ku se vika on korjattu riippumatta vian laadusta (paitsi jos Elisa on paikallisen puhelinyhtiön tarjooma liittymä ni voi jotaa jopa tapahtuu)
     
  9. Rawman

    Rawman Regular member

    Joined:
    Feb 20, 2004
    Messages:
    278
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Mulla alkoi muutton jälkeen n. 2kk sitten samanlaiset pätkimis ja katkeilu ongelmat.
    Välillä netti toimii melkein koko päivän (!) katkomatta, välillä katkoo minuutin välein.

    Kaikki palikat mitkä nettiin on yhteydessä, modeemi, puhelinpiuha, ja -pistoke on vaihdettu ja ongelmat jatkuu. Kaikki tämä oman mielenrauhan vuoksi. Laitteissa eikä softassa ole vikaa.
    Vielä kun sen saisi palveluntarjoajalle jotenkin esitettyä niin että siellä päässäkin ymmärettäisiin.

    Asentaja on käynyt pari kertaa mittaamassa yhteyden kunnon... 5 minuuttia ea 100b seinässä ei välttämättä kerro ihan kaikkea mitä linjoissa tapahtuu?

    Noh, kai se on vaan kestettävä ja laitettava reklamaatioita eteenpäin pari kertaa viikossa ja vinguttava hyvityksiä tekemättömistä töistä yms...
    Kai ne joskus tajuaa tehdä asialle jotain?
     
  10. Jubez

    Jubez Regular member

    Joined:
    May 4, 2004
    Messages:
    359
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo mullakii kävi mittarihemmot kylässä 2 vai 3 kertaa ennen ku tapahtu mitää (noi kerran Elisan aikana). Sitte kävi 1 nais-mittaaja ja alko tapahtuu.. Naiset on tässäki asiassa näköjää parempia x) No jaa... Kuhan ruinaat tarpeeks ni kai siellä jotaa tapahtuu.. Se on vaa hidasta jos sul ei oo sen paikallisen puh. yhtiön tarjoomaa liittymää :(
     

Share This Page