Windows 10 Home 1803. Internet Explorer 11. Edge. Danske Bank. F-Secure. Ccleanerv5.25.5902 (64-bit) ( vanha Ccleaner siksi, kun uudemmat lähettää liikaa tietoja eteenpäin) Explorerilla Oma Kantaan, ni pankkitunnusten jälkeen: TEKNINEN VIKA.YRITÄ UUDELLEEN. JOS TEKNINEN VIKA ILMENEE UUDELLEEN,SOITA ASIAKASTUKEEN. Edgellä onnistuu. Mutta sekä Explorerilla, että Edgellä ostaminen: Kun tilaan jotain netistä, ni tilaaminen OK. Maksaminenkin useimmiten OK, mutta kun pitäisi siirtyä takaisin myyjän sivulle, ni tulee taas tuo TEKNINEN VIKA.YRITÄ………… Toisinaan ostaminen onnistuu silti, ja myyjä lähettää sähköpostiin varmennuksen kaupasta. Toisinaan taas myyjä ei tiedä ostoksestani mitään. Rahat kyllä poistuu tililtäni. Olen ollut myyjään yhteydessä, ja toistaiseksi sanut ostokseni tällä tavalla hoidettua. Mutta missä vika ??? Onko muilla vastaavia ongelmia ? Vai onko minulla joku asetus pielessä ? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa ko. asiassa.
Vaikeaa sanoa noista selainongelmista mitään, mutta monilla sivustoilla suositellaan nykyisin Google Chromea tai Firefoxia. Suosittelen kokeilemaan niitä. Sitten huomautus tuohon Ccleaneriin, väittämäsi ei pidä paikaansa. Vakoileva versio vedettiin takaisin käyttäjien protestoinnin takia ja tilalle tuli versio, jossa käyttäjä saa itse päättää, lähetetäänkö tietoja.
Puhdas arvaus: olisiko cookie-asetus sellainen, että keksit on joko estetty tai ne katoavat maksusivulla käytäessä?
Kysyjä vastaa Kiitos vastauksistanne ! Kolmannen osapuolen keksit on hyväksyttynä. Chromea ja Firefoxia olen joskus kokeillut, enkä pitänyt. Lyhyenkin selailun jälkeen kone täynnä kaikenmoista tilapäismömmöä, jonka joutuu itse puhdistamaan. Voisko vika olla ko. sivuissa ? Kun esim: Discshop, Akkukauppa ja Adlibris toimii ihan hyvin. Ihmettelen kun esim: Katsomo valittaa oitis, jotta on vanhentunut selain. Sekä Explorerilla, että Edgellä. Sentään Windowsin uusimmat selaimet.
Ihan aluksi, päivitä koneellesi uusin versiopäivitys 1809: https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 Onko mielikuvitusta vai totta? Ei selaimia kannata syyttää tuosta, kyllä se riippuu siitä, missä selaimillasi liikut, eikä niillä ole merkitystä. Lisäksi tietysti selaimen asetukset vaikuttaa. Microsoft luopuu kokonaan omista selaimista, joten hyvä aika alkaa totuttelemaan muihin. Tämä johtuu siitä, etteivät ole pysyneet kehityksen mukana ja tulevat kai ottamaan Google Chromen pohjaksi omaan selaimeensa. Jostain lueskelin tuollaisen uutisen.
Onko todellakin näin että DanskeBank vaatii selainjavaa vielä vuonna 2018, vaikka se ei enää toimi suurimmassa osassa selaimia? https://www.danskebank.fi/fi-fi/Hen...setVaatimukset/Pages/TeknisetVaatimukset.aspx Kannattaa varmaan kysellä heidän aspastaan tarkempaa vikaa: https://danskebank.fi/sinulle/asiakaspalvelu
Ei tuo voi enää pitää paikkaansa, koska silloin suljetaan asiointi pelkästään IE selaimeen tai johonkin vanhaan Firefox ESR versioon. Tuon on pakko olla jotain vanhaa paikkansapitämätöntä tietoa. Missään muissa selaimissa ei ole enää java tukea. Muistelen vuosi- pari sitten lukeeni uutisen (vai onko siitä jo enemmän aikaa), että Danske Bank on luopunut javasta. Muutenkin Java tuki pitäisi jo kohta loppua. Edit: Google Chrome toimii tämän mukaan, eikä siinä toimi enää java:
Tuo on tosiaan jotakin vanhaa tietoa. Itse lähdin Danske Bankista yli viisi vuotta sitten ja pian sen jälkeen luin, että he luopuivat Javasta verkkopankkisovelluksessaan.
Katsoin tuota Ruotsin sivustoa ja siellä ei mainita Javaa vaatimuksista. https://danskebank.se/privat/kundservice/internetbanken-och-login/systemkrav#t1 På finska https://danskebank.fi/fi-fi/henkilo.../asiakastuki/pages/tekniset-vaatimukset1.aspx