Mulla on 2 konetta telewellin palomuurin takana ja molemmissa on win2000. Yhteytenä Sonera laajakaista. Tällä ykköskoneella netti toimii täysin. Muualta nyt tänne käyttöön tullut kakkoskone sen sijaan ei suostu samaan. Ykköskoneella asetukset on hae IP-osoite ja DNS-palvelin automaattisesti. Laitoin kakkoskoneeseen vastaavat, mutta se ei löytänyt edes IP-osoitetta. Irrotin ykköskoneen verkosta, jolloin kakkoskone löysi kyllä IP:t, palvelimen osotteet ja muut ihan ok, mutta netti ei silti toimi. Ipconfig /renew jää jumiin, selain sanoo että "Sivusto löydetty, odotetaan vastausta..." mutta vastausta ei koskaan tule. Kun pingaan kakkoskoneella sen oma IP:tä niin paketit löytää perille. Kun pingaan kakkoskoneella ykköskonetta, vain 2-3 pakettia siirtyy. Samoin jos pingaan ykköskoneella kakkosta niin kaikki ei siirry. Luin jostain että Soneran Dns-palvelimen osoitteet ois 10.16.10.16 ja 10.16.11.16 ja kokeilin pistää nuo asetuksiin, mutta mikään ei muuttunut. Lisäksi kokeilin kopioida ykköskoneen ipconfig /all -käskyn tiedot kakkoskoneeseen. Samalla IP:llä sanoi että se on jo käytössä toisessa koneessa. Muutin tuota IP:tä yhden numeron verran, hyväksyi asetuksen mutta netti ei toiminut. Apua.
Jep tuoltahan ne näytti, kokeilin siis myls itse määrittää nuo osoitteet. Nyt päivitin 2000:n XP:ksi. Noilla automaattisilla osoitehakuasetuksilla näytti että yhteys on vajaa, kun laitoin taas itse määritetyt, niin verkko on yhdistetty. Mutta netti ei toimi, pingaamalla vain osa paketeista 2/4 tai 3/4 tulee perille. Auttaisko netbeui asennus ja jos niin kuinka saan sen tehtyä? Ai niin palomuurin ei pitäs olla ongelma kun tuo rautainen päästää tämän toisenkin koneen läpi? (Ainakaan en löytänyt sellaista asetusta joka blokkaisi ja ennenkin ollut 2 konetta verkossa) Ja tuossa kakkoskoneessa ei ole vielä mitään asennettuna kun tuo netti ei toimi. Paitsi nyt xp:n palomuuri mutta sen ottaminen pois käytöstä ei vaikuttanut.
Kokeiles vaihtaa se verkkokaapeli vaikka sen toisen koneen kanssa ristiin, jos mahdollista ja sit voisit päivittää verkkokortin ajurit.
Jeps nyt on vaihdettu verkkokaapelia ja montaa eri ajuriversiota kokeiltu. Lisäksi oon ajanu winsockfixin (2 eri versiota) ja ihmetellyt ja kummastellut. Nyt yhteysikonin vieressä lukee "IP-osoitteen hakeminen", kone ei vaan yksinkertaisesti saa yhtään tietoa verkosta. Kaikki osat ja sofat toimi vielä juuri ennen tuota w2000 asentamista..
Toimiskohan tässäkin iki-ihana HijackThis. Lataa: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe Tallenna työpöydälle ja avaa. Paina Scan and save the system logfile. Tallenna loki ja lähetä tähän topiciin.
Niin siis netti ja kaikki toimii jo. Lähiverkon piti siis asettaa koneella nopeuteen 10 100 sijasta. Ja löysin sen asetuksen jo.