Netti ei taas kerran toimi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by munamato, Apr 5, 2007.

  1. munamato

    munamato Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla olis tämmönen pieni ongelma ton netin kaa jota en ite osaa ratkasta.
    Yhtäkkiä netti lakkas toimimasta, ilman mitään syytä. Kun yritän avaa sen sen sanoo siel alaalla et muodostetaan yhteyttä internet-palvelimeen. Mun netti on siis mozilla ja ton boksin merkki ja malli on A-link RR24. Nettiyhteys on ADSL.

    No, ostin nyt RJ45 kaapelin ja vedin sen toisen koneen boksista (ZyXel Prestige 600 series) tähän mun omaan boksiin ja ei tapahtunu mitää. Mikä siis neuvoksi?
     
  2. kyselijä

    kyselijä Guest

    Joined:
    Messages:
    0
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Sinulla ei voi olla kahta adsl modeemia kiinni yhtäaikaa. Joten otappa se toinen modeemi pois seinästä ja laita siitä modeemista rj45 piuha oman koneesi verkkokorttiin. Edellyttää että modeemissa jota käytät on 2x rj45 liitäntää. Mikäli ei ole tarvitset väliin hubin jolla jaat yhteyden. Mutta vastaileppa ensin onko sinulla tosiaan kaksi modeemia seinässä kiinni.
     
  3. munamato

    munamato Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyllä mulla oli kaksi modeemia kiinni seinässä ja otin toisen pois(sen mikä on sen koneen lähellä, jonka netti ei toimi) mutta ei se toiminut. Silti tämän toisen koneen netti toimii.
    Vedin nyt tästä toimivan koneen modeemista RJ45-piuhan oman koneeni verkkokorttiin mutta kuten jo sanoin ei auttanut. Eli nyt koneen jonka netti ei toimi modeemista ei mene oman huoneen seinään RJ45- johtoa, kuuluko olla niin?

    Kummallista kuitenkin että silloin kun nettini lakkasi toimimasta niin esim. Bitcometissa ja dc++ :ssa olleet lataukset eivät pysähtyneet vaan toimivat ihan normaalisti.

    Tais tulla aika hankalasti selitettyä...mut kiva jos ymmärrät:)
     
  4. miinis

    miinis Regular member

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    314
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Et tarvise kun sen A-linkin boksin. Siitä vedät molempiin koneisiin johdot, siinähän on 4 ethernet-porttia. Tästä lopusta tekstistä en tajunnut mitään :)
     
  5. jawa75

    jawa75 Regular member

    Joined:
    Nov 10, 2006
    Messages:
    728
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Onko sulla kaapeloitu verkko kämpässä, eli onko seinässä rj45-liitin vai 3- tai 5-reikäinen puhelinpistoke? Oikea kaapelointijärjestys on seinästä modeemiin puhelinpiuhalla ja modeemista koneen verkkokorttiin rj-45 kaapelilla. Jos seinässä on rj-45 liitin niin modeemi on jossain ristiinkytkentäpaneelin vieressä jolloin sun on vedettävä koneesta rj-45 kaapeli seinään ja modeemilta rj-45 kaapeli ristiinkytketäpaneelin oikeean liittimeen. Ja jos netti ei toimi tarkoittiko se nettiselainta? Jos käytät mozillaa niin kokeile exploderia ja tarkista että palomuurissa on selaimelle reikä.
     
  6. munamato

    munamato Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    miinis tarkoititko että vedän A-linkistä molempiin koneisiin(sinne taakse) vai molempiin modeemeihin johdot? Mitäs mä sit teen tän Zyxelin modeemin kanssa?

    java75 Vedin puhelinpiuhan modeemiin(A-link) ja modeemista koneen verkkokorttiin eikä toiminu. Mikä v*ttu on ristikytkentäpaneeli? Koitin kyl myös explorerilla mut ei toiminu. Montaha RJ45-kaapelia mä tarvin? Palomuurissa on varmaan reikä koska en oo mitää säätäny ja se toimi ennen. :)
     
  7. miinis

    miinis Regular member

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    314
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    A-Linkista molempien koneiden verkkokortteihin johdot kiinni ja sitten vielä puhelinpiuha kiinni A-Linkkiin. Jos se nyt todella on toi A-Link RR24 niin siinä on jo modeemi. Eli et tarvitse sitä Zyxeliä. Tarviset 2 rj45 kaapelia ja puhelinpiuhan.
     
  8. jawa75

    jawa75 Regular member

    Joined:
    Nov 10, 2006
    Messages:
    728
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Koomista, mulla oli sama tilanne tänä aamuna, eli azureus toimi, mutta mozilla tai exploder ei. Tosin soneralla näkyy olevan jotain ongelmia sähköpostin kanssa (jotka korjaantui eilen iltapäivällä, tosin en pääse mailiin vieläkään..) joten varmaan myös toi ongelma johtui sonerasta. Tuohon ongelmaan mulla auttoi parit modeemi bootit.
     
  9. munamato

    munamato Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tein kuten käskitte mutta nyt tämän koneen netti jossa on ZyXelin modeemi toimii mutta A-link netti ei. A-linkistä menee johto molempien koneiden verkkokortteihin ja A-linkistä menee myös puhelinpiuha seinään. Zyxelistä meni yksi punainen kaapeli koneen verkkokorttiin ja jouduin ottamaan sen pois jotta saisin sen kaapelin kytkettyä joka menee A-linkkiin. Mihin tungen sen punaisen kaapelin? Entäs otanko Zyxelistä seinään menevän puhelinpiuhan irti seinästä? Mites ku seinässä on kaks eri paikkaa sille puhelinpiuhalle, on punanen ja valkonen reikä. Kumpaan laitan sen?

    Tavoitteena olisi siis saada molempien koneiden netti toimimaan. Tais taas kerran tulla hankalasti selitettyy...Kiitti tosi paljon kun viittitte auttaa :D
     
  10. vaetti

    vaetti Regular member

    Joined:
    Feb 4, 2007
    Messages:
    387
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ei sulla pitäs olla kahta modeemia, jos tossa a-linkissä kerran on useampi portti?
    eli siis zyxelissä on yksi portti ja liitit sen toiseen koneeseen ja netti toimi ja taas toisessa koneessa on a-link ja netti ei toimi?

    jos on näin, kokeile zyxeliä siihen koneesee jossa oli a-link ja jos netti toimii, niin a-link on varmaankin paskana.
    jos taas ei toimi, niin siinä toisessa koneessa on varmaan pöpöjä tai asetukset muuten päin mäntyä
    EDIT:katoppa palomuuristas, että se antaa sun käyttää firefoxia ja kokeile toista selainta
     
    Last edited: Apr 8, 2007
  11. munamato

    munamato Member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ZyXelissäki on 4 porttia, samoin kun A-linkissä. Koitettiin kaverin kaa laittaa toimivan koneen ZyXel mun toimimattomaan koneeseen mut ei se hemmetin netti silti toiminu.
    Jospa mä katon ne palomuuri ja virusturvajutut et oisko se vika niissä, mut en oo kyl mielestäni säätäny mitää etteikö se netti toimis.
    Taidan lähettää sen A-linkin korjaukseen jos se auttais. Ainii, koitin myös mozillan lisäks explorerii mut ei wörkkiny.
    Edellee jäi mysteeriks se punanen kaapeli...
     

Share This Page