Netti ei toimi ilman routeria.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Gravin, Jul 12, 2008.

  1. Gravin

    Gravin Member

    Joined:
    Dec 23, 2007
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Voi olla erittäin tyhmä kysymys, mutta miten saan internetin toimimaan ilman routeria?
    Minulla on Telewell EA501v3 router jossa on 2 konetta kiinni.

    Yritin Team Fortress 2 pelata eikä router päästä millekkään serverille pelaamaan, jotenpa yritin kytkeä nettipiuhan suoraan koneen verkkokorttiin ongelman varmistamiseksi, mutta ei netti toimi, ei vaikka asennan täysin uuden yhteyden.
    En ymmärrä miten se on edes mahdollista.

    ps. portteja olen aukaissut routerista niin maan perkeleesti, mutta ei toimi team fortress
     
  2. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Kolmos ja nelos liittimet on sillattu, laita koneeseen menevä piuha jompaan kumpaan liittimeen, ykkönen ja kakkonen on natilla suojattu, joten niihin on avattava portit.
     
  3. Gravin

    Gravin Member

    Joined:
    Dec 23, 2007
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kun laitan johdon 3- tai 4 porttiin netti lopettaa toimimisen, eikä uudenkaan yhteyden muodostaminen onnistu. Ihme touhua.
    Mitenkäs siinä pitäisi sitten toimia kun laitan johdon noihin "sillattuihin" portteihin?
     
    Last edited: Jul 12, 2008
  4. karhi

    karhi Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2006
    Messages:
    3,564
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Sillatuissa pitäs toimia ilman mitään toimenpiteitä, palomuurista kannattaa katsoa että ohjelma on sallittu. Mulla on tuo sama modeemi ja toimii sillatuissa sen kun vaan tökkää piuhan kiinni. Jos ei ala toimimaan, ota telewellin asiakaspalveluun yhteyttä niin neuvoovat sieltä.
     
    Last edited: Jul 12, 2008

Share This Page