Mulla ei oo koneella mitään p2p ohjelmia ja silti netti toimii hitaasti vaikka on 512/512 elisa adsl. nettipelit esim. cs jne. toimii ihan normaalisti mutta surffaamine netissä ei oikein onnistu ku sivut latautuu liian hitaasti. miten saa netin toimimaan nopeemmin?
Kokeileppa vaikka vaihtaa selainta. Mikä tahansa muu kuin IE on hyvä. Operaa suosittelen. Aja myös SpyBot, jos koneella vaikka on matosia.
mul on kans toi ad-aware ja toi on tosi hyvä ohjelma poistin josku koneelta n.76 vakoilu ohjelmaa jotka hidastivat konetta ja jonkin verran nettiä.
on mulla myös zonealarm palomuuri ja voihan olla että tää netti ongelma johtuu elisasta ku eilen toimi jo.
juu toikin voi olla itsel on kans ollu netti välil hidas mikä on kyl johtunu dna:sta,aamulla huomaa et netti toimii paljo nopeemmi(normaalisti).mut iltapäiväl netti alkaa tökkimää.
http://bandwidthplace.com/speedtest/ koitas tuolla testata nettinopeuttasi, toi paikka on texasissa ja mulla on meganen down ja saan tolla proxy päällä noin 800kbbs...512 pyörii siellä 450-550 välillä riippuen ruuhkasta ja onko välityspalvelin käytösssä.
juu oon käyny tuolla ennenki yhteyteni on 512/512 nyt tulos oli joku 483.joskus sain tuloksen 275 tolla samalla yhteydellä soitin siitä tonne dna:lle ja se korjaantui kyllä.suurin vika löytyy kyllä puhelin yhtiöstä asun siis täällä porin lähistöllä ja vois sanoa et liian usein on vikaa netti yhteydes.joskus mul oli n.4päivää netti kii ku puhelin yhtiös oli taas kerra joku pikku vika=)se on kyl aika ärsyttävää maksaa netistä mikä toimi sillo tällö kunnolla.
juu oikeessa oot muaki vituttaa välillä kun on tää webbi muutaman tunnin toimintakelvoton...mutta ei oo sen pidempii ollu koskaan...ja silloin kun webbi on down ni p2p kyllä toimii se katkeaa todella harvoin. mulla on tää sonera taloyhtiö tehopaketti mikä ne väitti tiputtavansa 512/256 mutta kyllä tää on edelleen meganen down -->130kt/s ja up -->100kt/s
kaverilla on sama dna yhteys ja sil on aina sama juttu jos mullaki et netti ei toimi tai on hidas oon saanu muutama kerra oikee nauraa ku se on soittanu puhelin yhtiöö ja antanu kunnon palauttee sit ne yrittää selittää siel jotai olematonta (ei silti kaikki)siel oli viikko sitte joku kokous misä oli joku dna tyyppi selittämäs jostaki uusist laitteist.kaveri soitti sille ja se sano et 1-2viiko sisäl pitäs alkaa toimii paremmi toi netti mut en ainakaa viel oo huomannu mitää eroo.kyl ottaa nii paljo päähä ku ei asialle tehdä mitää ja mainostetaa vaa et luotettava ja nopea yhteys mut tosi asias se ei oo nii nopee tai toimiva.
noin jotkut irc hemmot sano joskus et niilläkään ei toimi netti aina kunnol ni sit ne muutti jotain proxyy. mikä se o ja mistä sen voi muuttaa? ja mitä toho välityspalvelimen osoite ja portti kohtaan pitäs laittaa jos sen ottas käyttöön? oma ip ja porttiko?
mä ole laittanu toho välitys palvelin kohtaa ton dna oma osottee mikä lukee lapuis mitkä sain ku ostin netti yhteyde ainaki mul lukee siin tuo portti ja muut jutut.ja tosta proxy jutust en oikee osaa sanoa itse oon pistäny sen automaattisesti tunnistamaa proxy asetukset.sen voi muuttaa/kattoo ohjauspaneelista sitte network and internet connections.sitte valittet internet options ja sieltä taas väli lehti connections.sitten lan settings ja tämä ohje on jos sul on käyttis xp.muuta en oikee osaa sanoa.ilmota jos saat netin toimimaa tolla proxy jutul paremmi ni mä kokeile myös.=)
mulla ei ainakaan lue missää mitään välitypalvelin tietoja näis elisan papereis ja mullaki on se proxy jutus se automaattinen asetustusten haku jutska joten en tiiä mitä siihe proxyyn sit vois kirjottaa ku siin on se osoite rivi.
nonii nyt taas toimii tää netti.. tuli tulokses yli 400 tosta nopeustestistä. saa nähä millo taas hidastuu.
kysykää palveluntarjoajalta onko niillä käytössä välityspalvelin(proxy) ulkomaan liikennettä varten esim. itsellänä on sonera ja soneran proxy on proxy.dial.inet.fi port 800...ja esim. php:llä on myös oma proxy osoitteensa...kyllä mulla tota texasin testiä nopeuttaa huomattavasti jos teen sen proxy päällä ku ilman ja onhan se selvä kun se palvelin hakee ne valmiiksi suomeen ja mä imutan ne sieltä.