Olen lukentu paljon näitä keskusteluja ja en oikein löytänyt vastausta ongelmaani. Eli Firefox ja IExplorer eivät pysty kuin harvoin avaamaan nettisivustoja kun µTorrent tai Azureus on päällä. Minulla ongelma esiintyy jo yhden ladattavan tiedoston kanssa. Modeemi on HomeLine. Yhteys on Auria 1Mb/0,5Mb Olen yrittänyt kaikkea: (1) Vähentänyt Azureuksessa yhteyksien oletusenimmäismäärän 30:een. (2) Yhteyksien enimmäismäärä kaikkiaan 40. (3) DHT pois päältä tai päällä - ei vaikutusta. (4) Windows XP:n half-open ports = 50. (5) NetLimiter -ohjelmalla vähensin esim. Azureuksen kaistan käytöksi 5kb/s, mutta silti nettiselaimet eivät saaneet avattua sivuja. (6) Jos torrentissa on kaikki seedit hyvin niin kone kyllä lataa 100kb/s ja NAT ongelmaa ei ole. (7) Max lähetysnopeus on 30kb/s. (8) Max latausnopeutta en ole rajoittanut p2p -ohjelmissa. Voiko siitä olla hyötyä? Voiko joku palvelu vaikuttaa tähän ongelmaan? Esim. DNS -asiakas? Tosin se on ollut päällä ja pois päältä ja ei ole ollut vaikutusta. Olen myös salannut Azureuksen ja µTorrentin yhteyttä, mutta silläkään ei ole vaikutusta. Mitä voisin vielä kokeilla? Osaako joku auttaa?
Tuo pitäisi mielestäni olla lähempänä 500 kuin 50:tä. En kuitenkaan usko että tuolla saat kovin dramaattisia tuloksia, mutta koita lisätä kuitenkin. No tuota kannattaa ehdottomasti vähentää myös. Eihän sille saapuvalle nettiliikenteelle voi jäädä yhtään kaistaa, jos torrent ahmii kaiken. Oman 512:n kanssa täytyy aina lyödä torrentiin joku 35kb/s raja jos yhtään suunnitteleekaan surffailevansa, muuten menee sivulatauksiin ikuisuus. ADSL:n kanssa on usein lisäksi tämä ongelma, että jos lähettää täysillä, niin ei pysty lataamaan mitään ja jos lataa täysillä niin ei pystä lähettämään mitään. Tällöin kannattaa molempiin asettaa kevyt rajoitus.
Kohta (5) ja NetLimiter, jolla vähensin kaistan käyttöä kokeilumielessä alta 20 ja jopa 5kt/s niin sekään ei auttanut selaimia. Joten voiko siten kohta (8) auttaa?
Testaapa ladata tämä ja säätää uusien yhteyksien luontirajoitusta ylöspäin. Itselläni taitaa olla 500 uutta yhteyttä / sekunti tuo raja, SP2:n jälkeen oletus on 10.
mukavaa, että muillakin on sama ongelma, kuin minulla. Välillä pystyy käyttämään nettiä hyvin, vaika tavaraa tulisi 25 KB/s, välillä ei ollenkaan, vaika sen rajoittaisi 5 KB/s. Käytän bitcomet - ohjelmaa.
Noniin mulla alko toimiin ku poistin koko microtorrentin ja asensin takaisin bitcometin. Ei tietenkään se oikea ratkaisu tiedän ettei vika ole microtorrentissa, vaan luultavasti jossain tekemässäni säädössä mutta näin se ainakin korjaantui. =D
Onko muilla jo tämä vika korjaantunut? Vielä olen kaikenmoisia virityksiä kokeillut ja näyttää siltä että services.msc:n muokkaaminen ei auta tähän ongelmaan. Vaikuttaa myös siltä että torrent clientti ei ole syypää vaan, jotenkin verkkoyhteyden kaikki linjat menevät käyttöön, kun käytän clienttiä. Eli nettiin ei vain ole yhteyttä. Joskus firefox saa yhteyden nettiin sillain että se katkaisee µTorrentin latauksen kokonaan - onko muilla tapahtunut vastaavaa? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Onko ihan utopistista jos ostan uuden modeemin? Käyttämässäni HomeLinessä on muutenkin aika paljon vikoja, kuten virran katkaisun jälkeen ei ota yhteyttä nettiin.
Ongelmani näyttää olevan korjattu. Jonkun aikaa sitten tosiaan nostin half-open porttien määrän 100:aan ja sama vanha meno jatkui eli netti pätki. Nyt olen muuttanut sen 300:aan ja ongelmia ei ole ollut - vielä. Voi olla että tosiaan 500 auki olevaa porttia on lähempänä oikeata arvoa kuin 100. Toivotaan että ongelmat ovat historiaa. Ilmoittelen tänne jos juhlin liian aikaisin.