Sellanen vika olis et mulla on tollanen kaapeli modeemi ja se toimii ihan normaalisti kun on koneen ja boksin välissä USB piuha, mutta jos laitan siihen väliin ethernet kaapelin niin ei toimi, kun menee tuolta ohjauspaneelista tuohon interyhteydet kohtaan, niin siellä ei ole mitään kun on ethernet kaapelilla. osaisko joku auttaa et mitä pitäis tehdä vai voiko verkkokortissa olla vika tai jossain?
Tarkista laitehallinnan verkkosovittimet kohdasta, että se ethernet sovitin on otettu käyttöön ja että se toimii.
Mites se sitten tapahtuu? On tällänen englannin kielinen XP käytössä ja englanti ei oo mun vvhvin laji.
ei löydy tollasta device manageria mistään. Ja internet asetukset oon käyny kaikki läpi eikä löydy mitään.
Mikähän näkymä Ohjauspanelissasi on valittuna? Tässä on ohjeet kumpaankin vaihtoehtoon: http://pcsupport.about.com/od/windowsxp/ht/accessdmcpnxp.htm Koska sinulla on englannin kielinen käyttis, niitä ei tarvinne suomentaa?
Nyt sain sen vaihdettuu, ja nyt kone löytää sen kun on ethernet kaapelilla ja yhdistää nettiin ja näyttää et se olis äällä, mut silti ei pääse nettiin, valittaa vaan et palvelinta ei löydy.
Ilmeisesti verkkoasetuksissa on jotain vialla. Palvelun tarjoaja eli kaapelioperaattori on varmasti antanut yksityiskohtaiset ohjeet oikeista asetuksista. Jos olet ne hukannut, soita asiakaspalveluun.
No entäs nyt kun ostin uuden päätelaitteen ja tuolla vanhalla toimii netti ethernet kaapelilla mutta tällä uudellla ei ollenkaan, se kyllä yhdistää mutta nettiin kun menee niin ilmoittaa että palvelinta ei löydy. ja kun käyn tuolla katsomassa nuo tiedot yhteydess niin siinä eri ipsoite kun toisella boksilla, että voiko sen jotenkin muuttaa?
No soititko kaapelioperaattorillesi? He osaavat kertoa oikeat asetukset, jos olet tiedot hukannut. Yleensä kotiyhteyksissä on dynaaminen IP eli asetuksissa tulee olla valittuna Hae IP-osoite automaattisesti tjs.