Asensin tänään windowsin kokonaan uusiksi. Nyt en saa nettiin yhteyttä millään, olen koittanut kaikki ohjatut verkon asennukset yms. Yhteytenä toimii laajakaista. Eikös sen pitäis toimia kun vain pistää verkkopiuhan koneseen ja sitten windows tunnistaa sen? Puuttuuko jotain ajureita tjs.?
Voi olla, että ajuritkin puuttuu, verkkokortin ajurit ilmeisesti, mutta jos sulla on USB:hen kytkettävä ADSL-modeemi, niin sen ajurit. Toinen syy on asetukset. Jotkut palveluntarjojat vaativat omia verkkoasetuksia, kuten IP, DNS ja/tai käyttäjätunnus+salasana. Katso kaikkia mahdollisia lappuja, jotka tuli laajakaistamodeeemin mukana.
Mistä voin katsoa mikä verkkortti mulla on? Mulla on everest ultimate edition, ja siellä oli sellanen kun nvida nforce4 (ck8-04) Lan-controller, se löytyi verkko -> pci-tai pnp laitteet kohdasta. Tuohonko pitäisi etsiä ajureita? Edit. Toi taitaakin olla äänikortin ajurit..? Asensin modeemin mukana tulleen ohjelmiston ja käynnistin ADSL configurationin jonka jälkeen se rupesin etsimään network adapterita ja käski kiinnittää ethernet-kaapelin, joka on kyllä kiinni. Kaapelissa on kaksi vihreää merkkivaloa, joista toinen palaa. Nyt toimii! Kiitos vain!