Netti hidas

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by RobiL, Sep 5, 2010.

  1. RobiL

    RobiL Member

    Joined:
    Jan 6, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkä ongelma lyhykäisyydessään.

    Mulla käytössä Elisa Laajakaista Super 50/10 ja huoneiston jakamoon saadaan melkeinpä se 50 megaa mutta pöytäkone sekä kannettava yltää reiluun 10 megaan.. Välissä on Buffalon Airstation Wireless G joka ei hidasta merkittävästi. Kokeiltu sekä buffalon läpi sekä suoraan seinästä Relacomin asentajan kanssa ja nopeuseroa oli parin megan luokkaa. Eli ongelma ilmeisesti omassa koneessa.

    Käyttiksenä pöytäkoneessa XP Pro ja kannettavassa Vista. Molemmissa virustorjuntaa hoitaa AVG 9. Aiemmin toimi molemmayt koneet normaalisti ja sain nopeustestissä liki 50MB nopeuksia mutta jossain Heinäkuun puolivälin tienoilla molemmilla koneilla alkoi hitaus. Saako jollain ohjelmalla selville mikä syö noin rajusti kaistaa kahdelta eri koneelta. Molemmat koneet on ihan piuhalla kiinni seinässä mutta langattomanakin toimi aikaisemmin nopeasti.

    Kiitoksia jo etukäteen kaikista vinkeistä.
     
  2. jkstone

    jkstone Guest

    Joko joku käyttää langatontasi, tai Elisalla on jokin vialla. Sinne voit tehdä vikailmoituksen.
     
  3. RobiL

    RobiL Member

    Joined:
    Jan 6, 2008
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Langaton on salattu ja lopputulos on ihan sama otanko piuhalla suoraan seinästä tai ton Buffalon läpi..eli Relacomin huoltomiehen läppärillä saatiin buffalon läpi 46 megaa ja suoraan seinästä 48 megaa..mä saan omillani sen 9-11 megaa ja kyseessä kuitenkin kaksi eri konetta. Elisalla ei ole vika kun se on jo selvitetty. Ihan sama minkä koneen tähän kämppään tuo niin se toimii varmasti liki 50 megan nopeudella mutta joku molemmissa omissa koneissa syö kaistaa melko reippaasti enkä ole itse kyennyt löytämään sitä. Jos joku keksii jonkun ohjelman jolla voin sen löytää molemmilta koneilta niin olisi kiva.

    Eli Elisalle tehty 3 kertaa vikailmoitus ja viimeisellä kerralla tuli Relacomin huoltomies jonka kanssa yhdessä katsottiin noi nopeudet.
     

Share This Page