netti kaatuilee

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by aaaaapo, Oct 2, 2007.

  1. aaaaapo

    aaaaapo Member

    Joined:
    Oct 2, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    joo elikkäs tos pari päivää taakseppäin hommasin ton töpselipaikan internetille mun aitaan ja oon tässä pari päivää tuskaillut kun se noin 15min. välein katkeaa mutta sitten se toimii taas vähän ajan kuluttua, et tietäskö joku mistä se voisi vaikka johtua ?

    täs on jotain infoa:

    modeemi: Telewell-EA501 ADSL
    Windows vista on (jos siin ois jotain juttuu mikä vaikuttas)
    Elisan 3mb adsl liittymä

    se johto tuohon töpseliin on sellanen 20metriä ja tulee tuolta talon päärakennuksesta puhelinpistokkeesta, se on kaivettu maan alle et voisko se johtua siitä ?? no jos joku osaa auttaa ni kertokaa ihmees ;>
     
  2. bongart

    bongart Regular member

    Joined:
    Jul 28, 2005
    Messages:
    222
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joopa joo ... aitaan tietenkin ...;)

    1. Jospa ensin kokeilisit siellä "talon päärakennuksessa". Jos homma pelittää siellä niin ongelma on johdossa!

    Muista että kaapelin pitää olla hyvin eristetty ja asennukset suojattuja kosteudelta.


    2. Tarkista että ADSL-päätelaiitteesi asetukset ovat Internetoimittajan mukaiset.


    3. Päivitä ADSL-päätelaitteesi softa uusimpaan versioon

    Minä jouduin päivittämään Telewell-EA501 softan uudempaan versioon koska Elisan Siemens merkkiset D-slamit eivät muuten suostuneet yhteistyöhön. Yhteys katkeili (24/1Mb).

    http://www.telewell.fi/tw_ea501/tw_ea501_versio3_uudistuksia.htm


    4. Ota yhteyttä Internetoimittajasi tekniseen tukeen.
     
    Last edited: Oct 2, 2007
  3. aaaaapo

    aaaaapo Member

    Joined:
    Oct 2, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    joo nyt toimii ku junan vessa oli vaan vähän huonot liitokset tuol talon puolella, ja kiitos vinkeistä :)
     

Share This Page