Netti katkeaa kuin taikaiskusta

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by HighG, Apr 17, 2005.

  1. HighG

    HighG Member

    Joined:
    Apr 17, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on uusi läppäri, jossa on Marvell-merkkinen verkkokortti. Tähän korttiin olen yhdistänyt kaapelilla kaapelimodeemin. Ongelma on siinä, että nettiyhteys katkeaa tasan joka 30 minuutti. Eli joku asetus pielessä? En löydä mistään mitään asetusta, joka edes viittaisi mihinkään tällaiseen aikakatkaisuun. Olen laittanut modeemin kiinni myös USB-johdolla ja tulos on ihan sama: 30 minuuttia toimii ja sitten katkeaa. Oikeastaan yhteys ei edes katkea, vaan data lopettaa liikkumisen kumpaankin suuntaan. Windowsin (käytössä XP Pro) virhelogi kertoo jostain DCHP-virheestä, mutta ei jokaisen puolen tunnin kohdalla.

    Sama modeemi toimii kahdessa muussa koneessa ilman ongelmia. Olen kokeillut kolmea eri Ethernet-kortin ajuria, ottanut palomuurin pois päältä, Biosista en löytänyt mitään asetusta tähän ongelmaan ja nyt on siis neuvot vähissä. Koska sama onglema esiintyy sekä USB:llä yhdistettynä niin kyseessä ei varmaankaan ole laitevika läppärissä?

    Yhteys alkaa katkeamisen jälkeen taas toimia kun käyttää "korjaa"-toimintoa, joka valittaa jostain ARP (tms.) välimuistin tyhjentämisestä ja ettei se onnistu. Olen kuitenkin manuaalisesti senkin jo tyhjentänyt. Ongelma on vähintäänkin vittumainen ja Googlesta en ainakaan minä innokkaan etsimisenkään jälkeen löytänyt apuja, joten nyt olisi neuvot kalliit.

    EDIT: Jaahas ja juurikun pääsin sanomasta niin ensimmäistä kertaa sitten eilisen alkuillan yhteys katkesi ohi sen 30 minuutin, nyt jaksoi olla päällä vain n. 20 min.
     
  2. matvei

    matvei Member

    Joined:
    Jan 24, 2005
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  3. HighG

    HighG Member

    Joined:
    Apr 17, 2005
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos ainoasta asiantuntevasta vastauksesta millään forumilla.

    Valitettavasti nuo päivitykset eivät auttaneet :( Kaiken huippu on se, että eilen illalla (ennen päivityksiä) nettiyhteys toimi katkeamatta mutta tänään ei enää ole mokomasta tietoakaan.

    Muita kokeilemisen arvoisia ideoita?
     

Share This Page