Netti katkeaa yllättäen...Mikä avuksi?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by BigBubble, Feb 28, 2007.

  1. BigBubble

    BigBubble Guest

    Elikkä mulla on ollu jo kauan sellanen ongelma, että Internetti katkeaa kesken käytön. Joskus se voi olla ihan päivänkin katkeamatta ja pahimpina päivinä jopa 5 kertaa.

    Meillä on kotona 3 konetta ja kaikki liitetty samasta verkosta. Muilla ei katkea Internetti paitsi mulla.

    Olen koittanut vaihtaa modeemipiuhaa mutta ongelmat jatkuvat.

    Verkkokorttin nimi joka mulla on koneessa on nimeltään 1Mbps PCI Phone Line Adabter sit sen alla lukee 10Mbps Ethernet Adapter
    Ja täs lukee viel joku HOMELINE...Voi kuulosta jostaki varmaan naurettavalta mutta en ole mikään tekniikan ihmelapsi :D

    Toivottavasti joku osais auttaa mua täs asiassa. Olisin todella otettu.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    käynnistä -> suorita -> cmd
    ipconfig /release
    ipconfig /renew


    auttaako tuo kun netti menee poikki?
    Eli verkkokorttina toimii varmaankin homepna+verkkokortti yhdistelmä. Toista verkkokorttia voi tietenkin kokeilla, jos epäilee että vika on siinä. Maksaa about 10 euroa uusi (tai sitten lainaa hetkeksi toisesta koneesta, jos niissä on irralliset kortit eikä emolevyyn integroidut).
     
  3. BigBubble

    BigBubble Guest

    Tein juuri kun käskit ja netti meni päälle kun koitin yhdistää, ja mese meni päälle mutta sit meses kukaan e isaanu mun veistejä ja sitku koitin mennä nettii niin tuli sivua ei voi näyttää ja sit painoin (niinku aina sillonku netti katkee) tota näppäimistön "nukkumaan" nappia, jolloin kone menee valmiustilaan ja palaa heti takas ja sitte netti taas toimii ku yhdistää
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Oletko kokeillut laitehallinnasta ottaa virransäästön pois tuolta verkkolaitteelta?
     
  5. BigBubble

    BigBubble Guest

    Ai miltä?

    Menin sinne Laitehallintaan ja siel verkkosovittime alle aukes kolme eri verkkosovitinta ja ne on: 1394-Verkkosovitin, AMD PCnet-Home Based Network Adabter (Generic) ja sit Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

    Sikku menin Verkkoyhteyksiin niin sielä on kaks sellasta juttua eli Laajakaista Sonera Internet Wan Miniport (PPPOE) ja se on se mikä on nyt toiminnassa ja sit on toinen tollanen juttu joka on Lähiverkko tai Nopea Internet ja sen alla on just noi kolme verkkosovitinta jotka laitoin tonne ylös eli 1394-yhteys ja 1394-Verkkosovitin on just sen verkkosovitin ja sit Lähiverkkoyhteys ja sen alla lukee vajaa tai puuttuva liitettävyys ja sen verkkosovitin on toi AMD Pcnet... ja sit kolmas on toi Lähiverkkoyhteys 2 ja sen alla lukee verkkokaapelia ei ole kytketty ja sen verkkosovitin on toi Realtek RTL...

    En tiijä tajusiks :D Toivottavasti oli jtn apua :D
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    1394 on Firewire. Jos verkko on toteutettu RJ-45 piuhalla, eikä siis ole HOME PNA (RJ-11) niin kannattaa kokeilla vaihtaa tuo RJ-45 johto tuohon Realtekin korttiin.
     

Share This Page