Alkaa risomaan kun tekisi niin mieli luukuttaa kaistat levällää kaikkee torrenttia, mutta en voi tehdä sitä. Olen kokeillut eri torrent-softia, ja kaikissa ilmenee sama ongelma. Eli kun pistän torrentin sieltä ohjelmasta latukseen saattaa se ehkä keretä ladata sitä ihan hieman, tai ei ollenkaan niin netti katkeaa. Johtuneeko jostain palomuurin asetuksista? Säätömahdollisuudet on ainaki iha kämäset kun menen Ohjauspaneeliin -> Windows Palomuuri. Poikkeukset esim. siellää on rasti ohejelman päällä, mikä tarkottaa että se sallii sen ohjelman. Mistä tässä on kyse että netti katkee kun alotan lataa torrentia? Onko jollain ollu samoja ongelmia? Mitä voi tehdä?
Sinulla on siis SP2 asennettuna, se rajoittaa TCP/IP-yhteyksien määrää kymmeneen uuteen per sekunti. Rajoituksen saat muutettua tällä: http://www.lvllord.de/download.php?url=en/EvID4226Patch223d-en.zip Itselläni on myös vastaavanlainen ongelma, mutta ilmenee vasta kun uploadkaistan käyttö nousee yli 95kt/s. Ongelma johtuu ADSL-boksista joka ei pysty jostain syystä käsittelemään tuota kaikkea ja netti katkeaa.
Korjautu vastikään samanlainen ongelma vaihtamalla adsl-boxin. Tuo XP:n rajoitus ei aiheuta netin katkeamista eli siinä ei ole vika.
Täytynee nyt sen verran sanoa että tuo eduardon linkki tais ratkasta ongelman. Nyt jauhanu BitComet siitä asti ku tota kokeilin. Kerran katkes kyl netti, mut se saatto katketa iha jostain muusta syystä ku tuosta BitCometin käytöstä. Kiitoksia vaan!
SP2:n tuoma rajoitus lyö uudet avattavat yhteydet säppiin hetkeksi ja se näkyy periaatteessa TCP/IP-yhteyksien katkeamisena. Toki vanhat yhteydet pysyvät silti käynnissä jotenkin, mutta etenkin torrenttien kohdalla noita uusia pitäisi luoda niin usein että netti todella menee jumiin siitä syystä. Ja SP on Service Pack. Windowsin päivityspaketti joka julkaistaan aina silloin tällöin. Sisältävät melkein kaikki mahdolliset päivitykset jotka tarvitsee.
Hmm.. itse kokeilin tuota samaa linkkiä muttei toiminut. Lyö netin tukkoon samantien kun laittaa jonkin p2p ohjelman taustalle, vaikkei olisikaan latauksia/jaettavaa edit. siis linkki toimi, ohjelma ei auttanut edit edit. palomuurina sygate, ja vaikkei se olisikaan päällä niin sama vika silti, eikä johdu virustorjunnastakaan, eikä ole windowsin muuri päällä
Mul oli tänää noin 8 tuntia toi Comet auki ja 2 kertaa katkes netti sen aikana. Sinänsä ihan hyvä että toimii edes jotenkuten. Netti on todellakin suht hidas kun tuon ohjelman täräyttää päälle. Kiitos vaan edelleen. Joo kylhä mie ton SP:n tiesin, en vaa silloin tajunnu ku olin niin jäässä.
Teillä varmaankin Sonera? Jos toi SP2 fixi ei auta, on Soneran syytä. Esim mun Cisco modeemi ei TODELLAKAAN vois olla näin paska; Soneralla on jotain vikana, perkeleen paskat, antakaa mulle nyt se koko 1 gbit kaista kun ei kukaan muu tästä kerrostalosta käytä sitä (nyk. 10/10mbit).
Laitoitko sillä ohjelmalla sen 50 rajaksi, vaiko käsin suuremman? Tuo 50 voi olla hieman liian pieni ainakin nopeammilla yhteyksillä. Voit käsin (sillä ohjelmalla kuitenkin) kokeilla laittaa suuremman arvon, vaikka 100 tai 500, ja testata toimiiko paremmin.
Ahaa. No siinä luki että maksimi taitaa olla 50. Mut koitan laittaa enemmän....jo pistin nyt sata. Mut toi on outo kun sen vaihtaa niin sitte ser pyytää SP2 cd:tä asemaan. Eihän nyt kellää sellasta ole. Joutunee painaa peruuta siinä kohtaa.
Kyllä tää netti on yhtä hidas tän arvon 100 kanssa kuin arvon 50. Mutta katsotaan pysyykö netti päällä.
sonera on meitillä ainakin, ruvennu ittestää pätkii täs kuukauden sisään. voi olla liittymän vaihdon aika
Se voi olla myös vanhasta netwörkki kortista. Esimerkkinä Netgearin FA311 sarja joka itselläni tuotti mahtavia vaikeuksia kaikilla p2ptä käyttävien ohjelmien kanssa... Tai oikeastaan sen oletus ajurit, itsellä ongelma ratkesi vaihtamalla windows NT:n ajureihin... toimiihan se hyvin nyt.