Netti katkeilee..

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Cdruid, May 13, 2007.

  1. Cdruid

    Cdruid Member

    Joined:
    Mar 18, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs, minulla on Elisan Laajakaista, a-linkin routteri, rautamuuri ja netti katkeilee noin alle viiden minuutin välein, joka on erittäin ärsyttävää kun esim. pelaa.
    Kysyisin nytten kun en ennen kiinnittänyt noihin valoihin huomiota tossa a-linkin routerissa, että pitäisikö ton "RDY" valon vilkkua tasa tahissa? Ja kun netti katkeaa, "ADSL" ja "RDY" valot välkkyy samassa tahissa ja "RxD" valo ei vilku.. Vai onko vika elisalla? Inhoan soittamista elisalle.. joten auttakaa jos voitte :)?

    (Piuhat on tarkistettu moneen kertaan ja toisella koneella katkeaa samalla lailla netti joten verkkokortti pitäisi olla ok.)
     
    Last edited: May 13, 2007
  2. pahis

    pahis Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2004
    Messages:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minulla ei ole kokemusta kys. reitittimestä, mutta kokeile jollain toisella modeemilla/reitittimellä, sikäli kun mahdollista.
     
  3. Cdruid

    Cdruid Member

    Joined:
    Mar 18, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kukaan osaa auttaa?
     
  4. miinis

    miinis Regular member

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    314
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Todennäköisesti vika on operaattorissa eli puhelinsoittoa sinne, he pystyvät sitten katsomaan onko kytkennöissäsi siellä päässä jotain vikaa tms.
     
  5. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Elisa on ikävä kumppani. Olen joutunut kokeilemaan kahdella eri modeemilla ja kahdella eri koneella että ovat yleensä suostuneet alkamaan selvittämään vikaa. Kaikki oli heidän päässään kunnossa. Eikä siinä mitään 'vikaa' ollutkaan, modeemi ei vain saanut ip-osoitetta elisalta. ;)
    'Juttele niille mukavia ehkä ne suostuu jotain tekemään'...
    ... en ole pessimisti ... en ollenkaan...
     

Share This Page