Netti katkeilee

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by fadaf, Jun 10, 2009.

  1. fadaf

    fadaf Member

    Joined:
    Jun 10, 2009
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Muutaman päivän ajan mulla on ollut sellainen ongelma, että jopa muutaman minuutin välein netti katkeaa hetkeksi. Tämä aika on riittävä aiheuttamaan uloskirjautumisen messengeristä, ircistä ja kaikenlaisista nettipeleistä, mikä on kovin harmillista. Netti on siis toiminut ihan samoilla laitteilla tähän asti, en osaa arvailakaan katkeilemisen käynnistänyttä tekijää. Ei ole auttanut johtojen repimiset ja uudelleenkäynnistämiset, mä en tosin olekaan mikään asiantuntija näissä.
     
  2. Thehanhi

    Thehanhi Member

    Joined:
    May 3, 2008
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Virustorjunnat kunnossa, palomuuri ???
     
  3. fadaf

    fadaf Member

    Joined:
    Jun 10, 2009
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Niin jo jos tiedät jonkin viruksen joka aiheuttaa tällaista, kuulisin mielelläni, mutta ainakin mun mielestä suojaukset on kunnossa.
     
  4. thezan

    thezan Member

    Joined:
    Mar 7, 2005
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla oli vastaavanlainen ongelma kun muutin uudelle paikkakunnalle ja olin uuden laajakaistan avannut. Tosin sillä erolla, että useimmiten esim. tietokoneen uudelleen käynnistäminen auttoi netin toimimiseen. Soittelin sitten palvelun tarjoajalla ja sieltä tuli heti oikea vastaus ongelmaani. Olin epähuomiossa blokkinut sellaisen palvelun joka "tarkistelee / kyselee", että onko IP vielä käytössä tai jotain vastaavaa. Näin ollen kun tunnin oli päällä tietokoneeni ollut katkesi netti, koska tämä kyseinen palvelu ei saanut yhteyttä Internetiin. Eli siis ongelma ratkesi heti samalla kun sallin kyseisen palvelun yhteyden saamisen Internetiin.

    Mutta kun en kirveelläkään lyhyehköllä googlettamisella löytänyt kyseisen palvelun nimeä, (ja kun en sitä itse muista) niin ei tästä ollut kauheasti apua. Tosin jos joku kyseisen palvelun nimen tietää / muistaa niin siinä tapauksessa tästä saattaisi olla apua.

    EDIT nyt muistu yhtäkkiä mieleen sen palvelun nimi on: svchost.exe. Eli siis kyseinen palvelu ei saa olla blokittuna palomuurissa.
     
    Last edited: Jun 15, 2009
  5. fadaf

    fadaf Member

    Joined:
    Jun 10, 2009
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Katkeilua tosiaan tapahtuu koko ajan uudelleenkäynnistämisistä riippumatta hyvin satunnaisesti, joskus on puoli tuntia katkeamatta ja joskus minuutin. Jos muilla on kokemusta tai tietoa asiasta, kuulisin mielelläni.
     
  6. thezan

    thezan Member

    Joined:
    Mar 7, 2005
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tämä kyllä kuullostaa siltä, että saattaisi olla vika palveluntarjoajan päässäkin. Oletko soitellut palveluntarjoajan Helpdeskiin ja kysellyt ongelmasta?
     
  7. QicCa

    QicCa Regular member

    Joined:
    May 11, 2009
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo itellä on alkanu temppuilla samantapaisesti tässä n. viikko sitten. Satunnaisesti netti katkeaa, tai oikeastaa reboottaa, yhteys kuitenkin muodostuu taas ihan muutamien sekuntien kuluessa. Outoa on se etten mitään ilmoituksia ole saanut että olisi estetty mitään, enkä ole asetuksiinkaan koskenut.
    Käytössä joku vanha Telewellin TW-EA200 modeemi. Missähän vikaa voisi olla?
     

Share This Page