Netti lakkas toimimasta toisella koneella, toisella toimii :s

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Distrance, Sep 15, 2007.

  1. Distrance

    Distrance Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2006
    Messages:
    974
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En oo ihan varma mitä tossa tapahtu kun itse en ollut mukana mutta nuo vaihto tuota näyttöä tuohon koneeseen ( sellasta paksua toisen paksun tilalle ) ja kun se näyttö oli sitte kiinni ja toimi yms niin netti ei sitten vaan toiminut, näytön vaihtoa ennen toimi, nyt ei, vaihdettiin toinen näyttö takas, ei silti toimi. Kummatkin koneet on kiinni samassa modeemissa ja koska mulla toimii niin ei netissä itsessään pitäisi olla mitään häikkää.

    Elikkäs mitään ideoita kenelläkään ? Kiitos jo etukäteen
     
  2. nuuttija

    nuuttija Member

    Joined:
    Feb 4, 2007
    Messages:
    60
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Johto rikki/irti ynnä_sellaista_muuta kokeiltu toisella johdolla?
     
  3. Distrance

    Distrance Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2006
    Messages:
    974
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei oo kokeiltu toisella johdolla mutta miten se johto voi mennä muka rikki näytön vaihdosta :S
     
  4. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Näytön vaihto ei todellakaan vaikuta millään tavoin verkon (netin) toimintaan. Kaapeli voisi olla irronnut tai irroitettu ja unohtunut laittaa takaisin paikoilleen.
     
  5. Distrance

    Distrance Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2006
    Messages:
    974
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eipä ole ja se just kun ei näyttö mitenkään voi vaikuttaa.. Ja nyt kokeiltiin silläkin johdolla joka on mun koneessa eikä vieläkään pelitä. Ja jos ohjauspaneelista kattoo niin verkkokortin ( eikä minkään muunkaan ) kohdalla näy huutomerkkiä..kaikki toimii niinkuin pitäisi..
     
  6. Distrance

    Distrance Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2006
    Messages:
    974
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No nyt kyllä meni oudoksi eikä tätä enää järjellä voi käsittää :d... Tietäiskö kukaan ?

    Meinaan...Mun koneella toimii netti, oli se sama sitten missä portissa se mun johto on ( 1 - 10 ). Toisella koneella ei toimi netti vaikka olisi minun johdolla kiinni ihan missä portissa vain. Sitten kokeiltiin toista konetta siihen..sama, ihan sama ongelma.

    Noh..hakivat naapurista lainaan heidän modeemin ja kyllä sitten toimi missä tahansa portissa se toinen kone..En tiedä toimiko tämä kun nukuin silloin eikä tämä kone ollut kiinni siinä modeemissa.

    Joka tapauksessa.. Miksi toisella koneella ei toimi millä tahansa johdolla ja vaikka olisi eri kone niin ei toimi, mutta tämän koneen netti toimii... Ei vaan pysty käsittää :(
     
  7. juuko

    juuko Regular member

    Joined:
    Jun 17, 2007
    Messages:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Oletko käynyt verkkoyhteyksissä kokeilemassa yhteyden korjaamista
     
  8. Distrance

    Distrance Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2006
    Messages:
    974
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En..Windows 2000 kyseessä eikä sieltä löydy '' Korjaa '' nappulaa..ja se on eng. kielinen muttei ole kuitenkaan sitä nappulaa millään kielellä.
     
  9. juuko

    juuko Regular member

    Joined:
    Jun 17, 2007
    Messages:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En enää juurikaan mitään 2000:sta muista mutta löytyykö local area connection ikonin (muistaakseni luki noin)alta valikosta kun hiiren oikealla näpäyttää, jos ei niin tarkasta että valikon ylin vaihtoehto on enable ja ominaisuuksista voisi katsoa että ip-osoite haetaan automaattisesti
     

Share This Page