netti pöytäkoneeseen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jarzka20, Aug 20, 2010.

  1. Jarzka20

    Jarzka20 Regular member

    Joined:
    Sep 9, 2008
    Messages:
    324
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    mikä olisi halvin ja helpoin tapa hommata netti pöytäkoneelle kun läppärisä on mokkula jo ennestää eikä se ole minun käytettävisä kovin usein?
     
  2. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tuohon on kyllä aika vaikea vastata, kun ei tiedetä missä päin asustelet ja minkälainen pöytäkone sinulla on käytössä. Oletetaan nyt kuitenkin, että koneessa on verkkokortti valmiina. Pöytäkoneelle suosittelen kiinteää yhteyttä, jos on järkevään hintaan saatavissa paikkakunnallasi.

    Tässä esim. langaton vaihtoehto. Minulla puhelimessa Saunalahden netti ja toimii hyvin ainakin Etelä-Suomen alueella. Ei tietenkään läheskään kiinteän yhteyden veroinen.

    http://saunalahti.fi/gsm/gsmdatapaketti.php
     
    Last edited: Aug 22, 2010
  3. Joensuu

    Joensuu Active member

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    2,545
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
    Tuossa markkinamiehet saivat myytyä kaverille Saunalahden Nopsa liittymän kokeeksi 2 viikon palautusoikeudella, kolme päivää sitä testattiin ja vielä 3G antenni on 40 metrin päässä ja kyllähän se kohtuu linjalta tuntusi jos kiinteestä linjasta ei olis kokemusta. Niin lähti mokkula sinne mistä se oli tullutkin,kiinteä netti pöytään ja kotiverkko läppäriin ja ei vielä maksakkaan mitään tukiasema modeemi on jonkinverran kalliimpi hankkia.Tietty jos läppäeiä tarvitsee kannella laajemmalla se muuttaa asiaa.
     
  4. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Kyllähän kiinteä linja on ykkösvaihtoehto. Minulla on Soneran 10 meganen kotona. Lisäksi minulla on HTC Desiressä MegaDesire-liittymä, johon kuuluu netin rajaton käyttö rajattomalla nopeudella. Desiretä voi siis käyttää modeemina tietokoneessa. Tässä nopeustulokset ... onhan niissä eroja, mutta kyllä tuolla langattomallakin pärjää. Tämä ei ole tällä langattomalla mikään huipputulos, vaan hyvissä paikoissa on testattu 5 Mb/s.

    [​IMG]

    Soneran liittymä taitaa toimia selkeästi kaikkein surkeimmin näistä langattomista. Ollaan vertailtu nopeuksia tuttujen kanssa. Riippuu tietysti paikasta. Vertailuja on tehty Etelä-Suomen kaupungeissa ja Soneran yhteydet lähes poikkeuksetta hitaimmat.
     
  5. Jarzka20

    Jarzka20 Regular member

    Joined:
    Sep 9, 2008
    Messages:
    324
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    eipä tuota nettiä oo tarkotus kännykkää saada vaa tietokoneesee..päätin valita tuon saunalahti mokkula paketi edullise hinnan takia ja 1mbit nopeude takia.
     
  6. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Joined:
    Jan 5, 2007
    Messages:
    2,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Elikä tämä oheinen testi on tehty pöytäkoneella. Minulla on kännykkä toiminut langattomana modeemina mokkulan tavoin. Minulla ei ole mokkulaa, mutta yhteytenä toimii tuo MobiililaajakaistaPaketti Nopsa. Puhelin vaan pöytäkoneeseen kiinni USB-johdolla ja Netti toimii kuten mokkulalla.

    Tuo tyytyväisyystakuu on hyvä. Voi testata 14 päivää, onko yhteys riittävä. Saunalahden liittymä siis toimii ainakin minulla hyvin. Tuskin se toimivuus mitenkään muuttuu, vaikka valitsit hieman hitaamman yhteyden.
     
    Last edited: Aug 23, 2010

Share This Page