Netti poikki [SP2]

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by ID_DNA, Nov 7, 2004.

1. ID_DNA

ID_DNA Member

Trophy Points:
    11
    Asennettua SP2 XP työasemalle ja tehtyäni muutaman buutin tämän jälkeen verkkoyhteyteni tilaan tuli keltainen huutomerkki, jossa luki kommenttina että yhteyttä on rajoitettu tai kokoneen suljettuna. Tietokone ei saanut operaattorilta ip tietoja tai dns ssää. ipconfig /relase -> ipconfig /renew eivät auttaneet tilanteeseen. Kone ei saanut mitään ip osoitetta kuin koko verkkokortti olisi rikki. Kuitenkin kokeilin toista verkkokorttia ja sama homma. Toiset koneeni pääsevät verkkoon ja ip osoitteita on riittävästi kaikiille koneille. Olen Mikrotukihenkilö itse eikö työtoverini osanneet auttaa asiassa. Jos kellään on konkreettista kokemusta tai ratkaisu tähän ongelmaan. Tarvitsen infoa vastaisuuden varalle.

Olen viikonlopun väsännyt 5 eri virustorjunnan kanssa löytääkseni jonkin viruksen, joka katkeisee nettiyhteyden, koska tälläisiä viruksia löytyy useita nykyään. Mutta virusksia ei löytynyt.
    Onko miten kokemuksia tapauksesta. Onko tuloillaan uusi virushyökkäys, josta ei ole julki vielä oikein tietoa. Virusten kanssa olen yleensä tekemisissä ennen muita. SP2 on kyllä Mikrotuessakin ja yritysten käyttöön katsottu riskiksi, joten sitä ei vielä käytetä monessa paikkaa. Joten paketista ei ole tarpeeksi vielä saatu tietoa.

2. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
    Ilmeisesti olet käynyt ottamassa XP:n oma palomuurin pois päältä ? Se kun haluaa ,että käytät ensisijaisesti XP:n omaa muuria ja jos koneella ennenstään jo palomuuri käytössä,ristiriita valmis.
    Itsellä ei ollut mitään asiaa nettiin SP2:n asennuksen jälkeen,ennenkuin kävi disabloimassa XP:n muurin.

edit:tämäkin olisi kannattanut laittaa tonne Win-ongelmat.Tulisi enemmän apua.

Last edited: Nov 7, 2004
  3. ID_DNA

ID_DNA Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksesta otin kyllä huomioon palomuurin, joka menee pois päältä myös automaattisesti kun verkkokorti ei enää anna ip tä. Windows XP uusi palomuuri kysyy ensimmäiselle käyttökerralla tai ilmoitti että onko jo vanha palomuuriohjelma käytössä ja jos on sen pitäisi sulkea palomuuri toiminta pois päältä automaattisesti. Ohjelmallinen palomuuri kuitenkin antaisi jonkinlaisen IP osoitteen jokatapauksessa. En saanut siis Ip osoitteeksi edes 0.0.0.0 tai windowsin oma tekemää osoitetta.

Share This Page